پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: قاچاق کالا، اقدامی حرام و به نوعی دزدی مخفیانه است و باید برای تقویت اعتقادات مردم در حوزه حلال و حرام راهکارهای موثرتری اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی برای کاهش ورود کالای قاچاق به استان، اظهار داشت: باید راهکارهایی موثر تر برای کمتر شدن ورود کالای قاچاق و همچنین کاهش ضربات و آسیب آن به تولیدات داخل و اشتغال اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان این استان به صورت جدی در حوزه مبارزه با قاچاق و به خصوص موارد مخدر ورود کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه روزنامه‌ها و نشریات بسیار کمرنگ به مباحث مرتبط با قاچاق کالا می‌پردازند و ستونی مختص این مهم وجود ندارد و صدا و سیما نیز باید نسبت به اهمیت این موضوع بیشتر واقف بوده و ورود جدی‌تری به میدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر انسان متعقد به حلال و حرام نباشند، دست به اقدامات ناپسندی خواهد زد که اقدام به قاچاق نیز از مصادیق حرام است، افزود: قاچاق کالا، اقدامی حرام و به نوعی دزدی مخفیانه است و باید برای تقویت اعتقادات مردم در حوزه حرام و حلال راهکارهای موثرتری اندیشیده شود.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه گرانفروشی، تقلب، اختلاس، کم کاری و … از دیگر مصادیق حرام است، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تا مردم عقیده بیشتری پیدا کنند و نسبت به کسب درآمد حلال اقدام کرده و این مهم نیازمند عزم همگانی و همچنین تبلیغات گسترده است.

وی افزود: گوش دادن به همراه اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در حوزه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لازم و واجب بوده و به طور یقین چراغ راه آینده خواهد بود و موفقیت در این حوزه را به همراه دارد و مردم باید چشم و گوش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و موارد و مصادیق قاچاق در هر جای استان سمنان را با همراهی مستمر خود گزارش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha