پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
السامعی

حوزه/ سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: وقتی که جنگ تحمیلی و محاصره بر ما تحمیل شد، ما به تفکر جدی ، تلاش و عمل برای توسعه و دست یابی به سلاح های پیشرفته همچون موشک های دوربرد روی آوردیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پیشرفت های نظامی اخیر انصار الله در مقابل تجاوز عربستان سعودی به یمن در رسانه ها و افکار عمومی جهان انعکاس قابل توجهی داشته است. حملات پهبادی یمنی ها به تاسیسات حیاتی عربستان تا آنجا پیش رفته که برخی از متحدان عربستان را به میانجیگری در این خصوص بر انگیخته است. خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه در این زمینه با سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن به گفت و گو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیر است:  

حوزه: نظر شما در خصوص تحولات اخیر یمن همچون حملات پهبادی به فرودگاه های عربستان سعودی که موجب اعتراف صهیونیست ها به قدرت انصار الله شده چیست؟

 ما در حال حاضر در پنجمین سال جنگ و محاصره علیه کشورمان یمن به سر می بریم؛ جنگی که از سوی دشمنان امت اسلامی با نمایندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانشان در منطقه همچون عربستان سعودی و امارات بر ما تحمیل شده است؛ جنگی که موجب شد با آنچه که از نیرو و عزم و سلاح در اختیارمان هست، گزینه مقاومت  را برگزینیم و در این جا به منطق نیرو و سلاح که داریم اشاره می کنم که سایه جنگ اجباری که دشمن بر ما تحمیل کرده، ما را ملزم به تجهیز در برابر دشمن کرده است و به لطف و فضل خداوند به سلاح های قادر به تغییر معادله جنگ تسلط پیدا کردیم و این به لطف اراده یمنی های مجاهدی است که بر پیروزی مصمم هستند.

 

دسترسی یمنی ها به سلاح های پیشرفته با برد بیش از هزار کیلومتر

شکر خدا به پیشرفت در سلاح هایی که قادر بر ضربه زدن به عمق خاک دشمن هستند دست یافتیم و چنانچه دشمنیشان ضد ما را متوقف نکنند قادر به رسیدن به سلاح های دوربردتر از هزار کیلومتر هستیم. همچنان که امروز پهبادهای ما می توانند به فرودگاه های آنها حمله کنند و اخیرا به این هدف دست یافتند و فرودگاه ابها و دیگر تاسیسات حیاتی آنها را هدف قرار دادیم. ما در هر شرایطی هرگز به دشمنان اجازه نمی دهیم که  اراده ما را از بین ببرند.

اما در خصوص اعتراف اسرائیلی ها به قدرت انصار الله؛ در واقع ما به خدای بزرگ و بعد از آن به قدرتمان ایمان و اعتماد داریم چنانچه ما نیازی به شهادت دشمن اسرائیلی نداریم. از این رو ممکن است این امر موجب حماقت سعودی ها و اماراتی ها برای ارتکاب جنایات بیشتر ضد شهروندان یمنی و قتل عام های بیشتری توسط  آنها شود.

 

حوزه: نظر شما در باره میانجیگیری های بین المللی برای توقف حمله به تاسیسات حیاتی عربستان سعودی که از سوی انصار الله انجام می شود چیست؟

گمان می کنم وساطت های بین المللی که در تلاش است مانع ضربه زدن به تاسیسات حیاتی عربستان سعودی شود از منافقین و کسانی هستند که به دنبال دستور کاری خلاف واقعیت هستند. چرا نمی بینند که طی چهار سال که از جنگ تحمیلی سعودی بر یمن می گذرد  چه جنایت هایی  از سوی عربستان سعودی و امارات بر سر ملت یمن آمد و برای توقف این جنایت ها و قتل ها وارد نشدند؟!

چرا آنها برای از بین بردن محاصره سی میلیون یمنی و فرودگاه های بسته آنها و صدها هزار مرگی که در اثر گرسنگی و بیماری به خاطر این محاصره بر جای مانده میانجیگری نکردند؟ بدون شک این نفاق جهانی و توجه یک جانبه به مصالح  طرف دیگر است.

 

حوزه: در شرایط کنونی آیا یمن آماده گفت و گو های جدی با طرف های موثر برای صلح عادلانه در حل بحران یمن  است؟

یمن آماده صلح جدی است؛ صلحی که استقلال، کرامت و حقوق ما را حفظ کند؛ چرا که ما جنگ را شروع نکردیم، بلکه آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما روش مبارزه و مقاومت و دفاع از ملت و تصمیم گیری مستقل را انتخاب کردیم. همچنان که ما با هرگونه گفت و گوی جدی در این خصوص موافقیم ، ما با صلح و ضد تسلیم هستیم.

 

حوزه: چگونه یمنی ها با وجود شرایط تحریم توانستند در مدت 4 سالی که از جنگ تحمیلی عربستان سعودی و ائتلافش بر ملت مظلوم یمن می گذرد به سلاح های پیشرفته و موشک های دور برد دست یابند؟

در مثل می گویند؛" نیاز مادر اختراع و نو آوری" است. از این رو وقتی که جنگ و این محاصره بر ما تحمیل شد ما به تفکر جدی و تلاش و عمل برای توسعه و دست یابی به سلاح های پیشرفته همچون موشک ها که امروز در دسترس ما است ، ناگزیر شدیم.

از این رو  کارخانه های صنعتی مختلف اسلحه ،مهمات و پهبادها را تاسیس کردیم و سلاح های جدید داریم و همچنان قدرتمان را با دست های یمنی ها در این زمینه  توسعه می دهیم و این منبع عزت و افتخار ما در سایه چنین شرایط دشواری است.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha