پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه نقش زنان در غالب مادر و همسر در خانواده بسیار مهم است، گفت: این بانوان هستند که می‌توانند بنیان زندگی اسلامی را در خانواده پایه‌گذاری و توسعه دهند.

حجت الاسلام سید محمد باقر اسدی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهارداشت: امروزه مردم توجهی به سبک زندگی دینی نمی کنند و جای آن، اسراف و اشرافی گری، چشم و هم چشمی، حرص و بلند پروازی زندگی مردم را گرفتار کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه حتی بین خانواده های متدین ما اسراف، تنوع طلبی و چشم و هم چشمی دیده می شود، گفت: متاسفانه در جامعه ما قناعت کم رنگ است  و آن گونه که اسلام سفارش به سبک زندگی دینی کرده، عمل نمی شود.

 استاد مدرسه علمیه رضویه بیرجند افزود: در جامعه امروزی بزرگترین توجه ما به مادیات است و از آخرت غفلت کرده ایم، و لذا بیشترین مشکلات جامعه ما، بلاهایی است که خودمان برای خود بوجودآورده ایم.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به وجود تحریم های دشمنان علیه انقلاب و کشور، افزود: تحریم ها مشکلاتی برای ما به وجود آورده است، اما تنوع طلبی و سوء تدبیرها نیز موجب مشکلات بیشتری در جامعه شده که باید برطرف شود.

وی به نقش مهم مردم در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: الگوی زندگی همه مسلمین پیامبر گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار(س) و بزرگان دینی و قرآن هستند، نه غرب و فرهنگ غربی.

 استاد مدرسه علمیه رضویه بیرجند بزرگترین مشکل جامعه را اقتصاد، فرهنگ و اشتغال دانست و افزود: بیشتر افراد تحصیلکرده به دنبال کار دولتی هستند که این غلط است.

حجت الاسلام اسدی، نقش بانوان را در ترویج و احیاء سبک زندگی اسلامی مهم دانست و اظهارداشت: زنان مسلمان ایرانی باید همچون حضرت زهرا(س)، شأن و شخصیت خود را در زندگی فردی، خانواده و اجتماع حفظ کنند، هرچند امروز برخی از بانوان توجهی به موثرترین و مهمترین نقش خود در خانواده و جامعه ندارند.

وی با تاکید براینکه نقش زنان در قالب مادر و همسر خانواده بسیار مهم است، گفت:  بانوان هستند که می‌توانند بنیان زندگی اسلامی را در خانواده پایه‌گذاری و توسعه دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha