پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حج ابراهیمی

حوزه/ در راستای ضرورت تبیین مضامین، مفاهیم و راهبردهای نهفته در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در همه شئون و ابعاد رویدادهای کشور، ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج بررسی و مورد مداقه علمی اساتید و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،سید محمدرضا خوشرو، از برگزاری همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج» خبر داد و گفت: آنچه مسلم است مناسک حج، فارغ از برکات فردی که برای رشد و تعالی معنوی افراد جامعه دارد، دارای غنی‌ترین ظرفیت مشترک برای همگرايي در جهان اسلام است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بایستی برای بهره‌مندی از آن تدابیر و راهکارهایی مناسبی اتخاذ شود.

 

وی افزود: به همین منظور معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درصدد برآمد تا با کمک انجمن دانش‌آموختگان رشته‌های تبلیغ و ارتباطات گرایش حج و زیارت، این موضوع را ورطه نظر و کارشناسی اساتید و پژوهشگران حوزه علوم انسانی اسلامی قرار دهد.

 

دبیر علمی همایش «گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج» تصریح کرد: در راستای ضرورت تبیین مضامین، مفاهیم و راهبردهای نهفته در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در همه شئون و ابعاد رویدادهای کشور، ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج بررسی و مورد مداقه علمی اساتید و پژوهشگران قرار خواهد گرفت؛ از این‌رو همایش گام دوم انقلاب و حج روز پنجشنبه 13 تیرماه از ساعت 8:30 صبح در قم برگزار می‌شود.

 

وی، حج بستري براي حل چالش‌های جهان اسلام؛ حج تجلي معرفت، عبوديت و زمینه‌ساز تعالي فردي و اجتماعي؛ حج، حيات طيبه و سبك زندگي اسلامي (جامعه نبوي/مدينه فاضله)، حج، مقاومت استقلال و آزادی امت واحده اسلامي؛ حج، جلوه‌گاه نشاط، شادابي و اميد جامعه اسلامي؛ حج، زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوين اسلامي؛ حج و گفتمان انقلاب اسلامي و حج ارتباط و تعامل ميان فرهنگ‌ها و مذاهب اسلامي را از محورهای این همایش برشمرد.

 

گفتنی است، همایش گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های فردی اجتماعی و بین‌المللی حج روز پنج‌شنبه 13 تیرماه از ساعت 8:30 در محل سالن همایش‌های ساختمان نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha