پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین منطقه صنعتی حلال اندونزی در ۲۰۲۰ ساخته می شود

حوزه/ نخستین منطقه صنعتی حلال اندونزی در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز به ساخت کرده و تکمیل این طرح که درسرانگ در جاوای غربی و در ۷۰ کیلومتری جاکارتا واقع شده ۵ سال طول خواهد کشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از salaamgateway، طرح توسعه نخستین «منطقه صنعتی حلال» در اندونزی در اوایل سال 2020 آغاز می شود.

به گفته ایگناتیو وارسیتو، معاون مدیر کل توسعه صنعتی منطقه اندونزی در وزارت صنعت، گروهی که این طرح را در دست دارد اعلام کرده پروژه توسعه اوایل سال آینده آغاز شده و تکمیل آن 5 سال به طول خواهد انجامید.

منطقه حلال صنعتی قرار است در سرانگ در جاوای غربی و در 70 کیلومتری جاکارتا باشد و تماما به غذاها، نوشیدنی ها و محصولات غذایی حلال اختصاص داشته باشد. این منطقه حلال جدید 500 هکتاری بوده و بخشی از یک منطقه صنعتی 3 هزار و 175 هکتاری است که در سال 1990 ساخته شد.

به گفته وارسیتو، نخستین مرحله توسعه منطقه حلال در سال 2020 تکمیل خواهد شده و شامل تسهلیحات گواهینامه حلال با آزمایشگاه، ایستگاه تصفیه خانه آب اسلای و یک پارک لجستیک خواهد بود.

 

مرحله نخست این طرح 500 بیلیون روپیه اندونزیایی (35 میلیون دلار) هزینه دربرخواهد داشت و تخمین زده شده که پس از پایان پروژه این ناحیه ارزشی بیش از 1 تریلیون روپیه خواهد داشت و ارزش آن بیش از دوبرابر می شود.

 

دیگر بخش های برنامه ریزی شده در این طرح را یک پارک صنعتی، یک منطقه خرید و فروش 17 هکتاری برای محصولات بهداشتی، زیبایی و دارویی حلال، یک پارک صنعتی بینتان 100 هکتاری برای غذا و نوشیدنی های حلال، و در پایان یک منطقه بزرگ 433 هکتاری برای انواع محصولات حلال و اسلامی تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha