جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد ملک حسن دوم

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن روز «تکریم مساجد» در کشور مراکش، مجموعه حمام های اسلامی سنتی مسجد بزرگ ملک حسن دوم در شهر کازابلانکا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  article19 به مناسبت فرارسیدن روز ملی «تکریم مساجد» در کشور مراکش، مجموعه حمام های سنتی مسجد بزرگ ملک حسن دوم واقع در شهر ساحلی کازابلانکا، که تماما طبق موازین و اصول اسلامی طراحی و ساخته شده است، افتتاح و مورد بهره برداری عموم و گردشگران قرار گرفت.

لازم به ذکر است مسجد ملک حسن دوم، به عنوان یکی از مساجد بزرگ جهان در شهر کازابلانکا واقع شده است. این مسجد که حدودا بیش نیمی از مساحت آن بر روی دریا ساخته شده است لقب بزرگترین مسجد مردمی دنیا را نیز به خود اختصاص داده که در طی 25 سال و تماما با کمک های مردمی بنا شده است.

این مسجد حدودا بیست هزار متر مربع فضا سرپوشیده و هشتاد هزار متر مربع محوطه بیرونی دارد که از لحاظ میزان ارتفاع مناره  نیز دارای جایگاه نخست در بین مساجد جهان می باشد.

شایان ذکر است، این مسجد نمازگزاران بسیار کمی دارد و بیشتر جنبه نمادین به خود گرفته و به محلی برای گردشگری تبدیل شده‌ است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha