پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانشنامه عملیات‌های ماندگار نیروی دریایی

حوزه/ دانشنامه «عملیات‌های ماندگار نیروی دریایی» با تمرکز بر دوران هشت سال دفاع مقدس روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دانشنامه «عملیات‌های ماندگار نیروی دریایی» شامل مجموعه‌ای از مدارک، اسناد مستند موجود زمان دفاع مقدس مناطق عملیاتی، پروژه‌های تدوین‌ شده کارشناسان نظامی، کتاب‌های منتشرشده، خاطرات رزمندگان، پیشکسوتان، جانبازان و بازماندگان جنگ تحمیلی است که در آن ضمن ارائه اطلاعات دقیق در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخی و نظامی به موضوعات مختلفی چون مسائل اجتماعی، اقتصادی و مذهبی نیز پرداخته است.

به گفته تدوین‌کنندگان این اثر تلاش شده تا نگارش این کتاب فارغ از هرگونه احساسات و وابستگی‌های سازمانی انجام شده و تنها به واقعیات و حوادث رخ داده در این زمان بپردازد.

پیشینه اختلافات مرزی ایران و عراق و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، وضعیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی عراق و آغاز جنگ تحمیلی، یگان‌ها و تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، عملیات‌های ویژه تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عملیات‌های دریایی در هشت سال دفاع مقدس، شهدا و آزادگان نیروی دریایی ارتش و روزشمار عملیات‌های نیروی دریایی از جمله عناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

مطالعه این کتاب برای کسانی که به تاریخ معاصر به ویژه تاریخ جنگ تحمیلی علاقه‌ دارند، جالب است. ارائه آمارهای خواندنی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، نظامی و تاریخی منطقه اطلاعات جدید و دقیقی را در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد. نقش تنگه هرمز در سرنوشت جنگ از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

تدوین‌کنندگان این اثر ضمن ارائه اطلاعاتی از میزان مبادلات تجاری از طریق تنگه هرمز در دوران جنگ تحمیلی، آن را نه تنها در سرنوشت کشورهای همجوار بلکه شاهراهی برای اقتصاد جهانی می‌دانند.


برای دریافت نسخه چاپی این کتاب اینجا کلیک کنید

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha