چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خلیل دلپاک

حوزه/ مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: امسال بالغ بر یک هزار و ۶۰ نفر از هم استانی های عزیز، در قالب ۸ کاروان به سرزمین وحی برای سفر تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، خلیل دلپاک، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج استان سمنان، با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری این استان، اظهار داشت: امسال حدود ۵۰ نفر از استان سمنان، به عنوان کارگزاران حج و برای ارائه خدمت به زائران عزیز، به سفر حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه امسال بالغ بر یک هزار و ۶۰ نفر از هم استانی های عزیز، در قالب ۸ کاروان به سرزمین وحی برای سفر تمتع اعزام می شوند، تصریح کرد: از این ۸ کاروان، ۲ کاروان متعلق به سمنان، ۳ کاروان شاهرود، ۲ کاروان از دامغان و یک کاروان نیز از گرمسار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸ جلسه آموزشی ویژه زائران حج با حضور زائران، مدیران کاروان و روحانیون در استان برگزار شده است،افزود: از ۱۷ تیرماه اعزام برای حج تمتع آغاز می شود که اولین کاروان استان نیز از شهر شاهرود، در تاریخ ۲۶ تیر به سرزمین وحی اعزام می شوند و از دستگاه های اجرایی استان در خصوص همکاری در امور حج، بسیار سپاسگزارم.

دلپاک با بیان اینکه جوانترین زائر حج تمتع امسال از استان سمنان یکی از بانوان هم استانی با سن ۱۳ سال و کهنسال ترین نیز پیرمردی با ۹۳ سال سن است که به این سفر زیارتی اعزام می شوند،خاطرنشان کرد: تعداد ۶ نفر از زائران امسال، برای بار اول تحت عنوان عوامل زیارتی و ۳ نفر نیز برای بار اول به عنوان مدیریت کاروان، به این سفر زیارتی مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه خودسازی، اُخوت دینی و تمدن اسلامی شعار حج تمتع امسال است، یکی از اهداف حج تمتع و مناسکی که در این سفر اصرار شده است، بحث خودسازی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود،گفت: همواره دیگر زائران، مدیران و مسئولان برگزاری حج،  نظم و انضباط را از ویژگی های منحصر به فرد زائران ایرانی بر شمردند که تلاش می کنیم تا این مهم در حج امسال نیز همچون گذشته الگویی برای سایر زائرین باشد‌.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تمدن اسلامی نیز دیگر بخش شعار امسال است که برای این مهم نیز برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است تا زائران ایران اسلامی، پرچمداران ترویج  تمدن اسلامی باشند،افزود: برنامه های قرآنی، مطالعه و استفاده از برنامه های جمعی به واسطه طولانی تر شدن حضور زائران در کشور عربستان، در دستور کار و برنامه های روزانه زائران برای استفاده بهینه از زمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر حجاج در خصوص تعذیه، اسکان و خدمات رفاهی اندیشیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha