چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه علميه خواهران مازندران؛ نمايشگاه مد و لباس ايراني اسلامي

حوزه/ حوزه علمیه خواهران مازندران با همکاری مدارس علمیه خواهران ساری و قائمشهر، غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگوئی به شبهات و ایستگاه چرائی حجاب را در نمایشگاه بین المللی مد و لباس ایرانی اسلامی مازندران برپا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نمایشگاه بین المللی مد و لباس ایرانی اسلامی مازندران با عنوان «پارسی پوشی» با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، سپاه کربلای استان و برخی از نهادهای دولتی و مردم نهاد از تاریخ 4 الي 9 تير ماه  سال جاری در  شهرستان قائمشهر  برگزار شد.
برپایی غرفه دوخت و لباس مجلسی، غرفه طراحی و زینت کاری لباس، طرح تعویض چادر قدیمی با  هزینه اندک و دوخت رایگان چادر، مقنعه و چادر نماز از جمله ویژگیهای این نمایشگاه بوده است.

در این نمایشگاه که با هدف حمایت از تولیدات ملی و ترویج حجاب و عفاف در 40 غرفه  و  با حضور  خیاطان و طراحان مد و لباس کشور و تولید کنندگان عرصه پوشاک ایرانی در زمینه حجاب و عفاف در محل نمايشگاههاي بين اللملي مازندران برپا شد؛ مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری و قائمشهر با برپایی چندین غرفه حضو ر فعال داشتند.

خانم طالب زاده مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: مشاوران، اساتید و مبلغان توانمند این مدرسه علمیه  با برپایی غرفه مشاوره و پاسخگويي به سوالات شرعي و  همچنین غرفه کودک در نمايشگاه بين المللي مد و لباس ايراني اسلامي مازندران حضور فعال داشتند که مورد استقبال خوب بازدید کنندگان به خصوص نماینده خبرگان رهبری، استاندار، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و برخی از مسئولین استانی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که یکی از  رسالت حوزه علميه خواهران، پاسخگويي به نياز  های مردم است؛ لذا مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)ساری، غرفه مشاوره و پاسخگويي به مسائل شرعي و اعتقادی را در  این نمايشگاه  برپا کرد  تا به وظایف طلبگی خود در این زمینه عمل کند.
 

 ایستگاه چرائی حجاب

وي در ادامه با اشاره به ارائه بسته های فرهنگي به مراجعين و راه اندازی ايستگاه چرايي حجاب  توسط  طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری در نمایشگاه بین المللی  مد و لباس ایرانی اسلامی مازندران، اعلام کرد: با توجه به این که دشمن با بسیج تمام عناصر و امکانات خود، سعی  در کمرنگ کردن اعتقادات ملت ایران به خصوص دختران جوان و نوجوان نسبت به اصول و ارزشهای دینی به ویژه در امر حجاب و عفاف را دارد؛ به همین خاطر ايستگاه چرايي حجاب نیز توسط این مدرسه علمیه جهت پاسخگوئی به شبهات پوشش اسلامی دایر و کتيبه هايي با موضوع اهمیت و  فوائد حجاب و عفاف بانوان در جامعه توسط طلاب طراحي و در این نمایشگاه ارائه شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری خاطر نشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر خانواده‌ها در حوزه عفاف و حجاب دغدغه‌های زیادی دارند؛ قطعا برگزاری این نمایشگاهها و ارائه محصولات حجاب، عفاف و لباسهای ایرانی اسلامی و همچنین حضور فعال خواهران طلبه در این برنامه ها، تاثیر بسزائی در  معرفی پوشش مناسب به بانوان و دختران جوان و توسعه و ترویج فرهنگ دینی دارد.

 غرفه مدافعین حریم خانواده

خانم ذکریایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) ساری نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: غرفه مدافعین حریم خانواده در حیطه های معیارهای ازدواج، اولویت های انتخاب همسر، دوستی های قبل از ازدواج،  دوران عقد، ارتباط با خانواده همسر، تک فرزندی و آسیب های آن، استرس و اضطراب کودکان و  تربیت فرزند در نمایشگاه بین المللی مد و لباس ایرانی اسلامی پارسی پوش مازندران توسط این مدرسه علمیه برپا شد.

وی اظهار کرد: طلاب و همکاران این مدرسه علمیه با حضور فعال نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی پارسی پوش، پاسخگو سوالات بازدیدکنندگان در خصوص مشاوره خانواده با موضوعات زنان به خصوص بانوان شاغل، احکام دینی دختران و مسائل ارتباط با نامحرم، آسیبهای فضای مجازی، ملاک و معیار حجاب و پوشش اسلامی و غیره بودند که مورد استقبال مراجعین قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) ساری در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این مدل نمایشگاه ها که مناسب با ذائقه جوان مومن ایرانی است؛ قطعا برای تشریع و تببین سبک صحیح پوشش و  زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ضروری است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha