پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح ادیب

حوزه/ حجت الاسلام قربانی از برگزاری پانزدهمین دوره طرح ادیب ویژه طلاب پایه پنجم به بالای حوزه علمیه اصفهان، در تابستان۹۸خبر داد.

حجت الاسلام حجت قربانی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه » در اصفهان از آغاز روند ثبت نام پانزدهمین  آموزشی طرح تلبس  دائمی «طرح ادیب» ویژه طلاب جوان پایه شش به بالا خبر داد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاح این دوره مصادف با ۱۲ مردادماه  با حضور جانشین حوزه علمیه اصفهان و برخی از مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار می شود، گفت: در پانزدهمین دوره طرح ادیب بالغ بر ۲۰۰ نفر از طلاب متقاضی تلبس دائم ثبت نام و شرکت خواهند کرد.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اتمام پایه پنج و اشتغال در پایه ششم تحصیلی، تعهد به شرکت در دوره آموزشی و تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی از جمله شرایط شرکت دراین دوره است.

وی افزود: مراسم افتتاح  و کلاس های کارگاهی پانزدهمین دوره طرح ادیب در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: طلاب متاقضی تلبس دائم در این دوره بیش از ۸۰ ساعت آموزشی را می گذرانند که عمده سرفصل های آموزشی این دوره، کارگاه عمامه پیچی، فن خطابه، تجهیز میت، محاسبه خمس، فنون حذب مخاطب، کلاس احکام و آموزش قرآن، منبرداری، روش کلاس داری، مدیریت مسجد، نقد عرفان های نوظهور، کارگاه قبله شناسی و محاسبه ارث است.

وی با بیان اینکه این طرح ادیب، طرحی ابتکاری از حوزه علمیه اصفهان 1۵ سال قبل به دستور آیت الله طباطبایی نژاد طراحی و امروز در سراسر کشور نهادینه شده است، گفت: طلابی که اتمام پایه پنج  و قصد تلبس دائم را دارند باید حتما درطرح ادیب حوزه علمیه اصفهان شرکت کنند.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: طرح ادیب دو مرحله ای است، مرحله نخست آن، آموزشی است که به مدت 80 ساعت آموزشی برای طلاب طراحی شده و  دومین مرحله این طرح  این بوده که طلابی که مرحله اول را با موفقیت پشت سر بگذارند و شرایط تلبس دائم را کسب کنند، در شب عید غدیر به دست رئیس حوزه علمیه اصفهان مرجع عالی قدر آیت الله العظمی مظاهری ملبس می شود

حجت الاسلام قربانی در پایان تاکید کرد: مهلت ثبت نام طلاب حائز شرایط تلبس دائم دراین طرح تا ۲ مردادماه خواهد بود که می توانند به همراه مدارک لازم به مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اتاق 32 مراجعه و ثبت نام کنند و آغاز دوره آموزشی از ۱۲ تا ۲۴ مردادماه خواهد بود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha