جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آپارتمان

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: توسعه آپارتمان سازی و زندگی آپارتمانی از جمله عوارض و تبعات نامطلوب سبک زندگی مدرن است.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که از جمله تبعات زندگی مدرن می توان به زندگی های آپارتمانی و سبک زندگی خاص آن اشاره کرد، ابراز داشت: زندگی در فضای فشرده و محدود و کاهش قابل توجه حریم شخصی افراد فقط یکی از عوارض تشدید زندگی آپارتمان نشینی و به ویژه بلندمرتبه سازی در شهرهاست؛ منازلی بدون حیاط و به تبع آن صفا و صمیمیت و آرامشی که حقیقتاً به سان کیمیا در دنیای امروز بسیار کمیاب و نادر شده است.

وی افزود: هر چند شاید تصور هر خانواده ایرانی در یک منزل ویلایی بزرگ و دلباز آن هم در شرایط کنونی، تا حدودی دور از ذهن باشد اما به هر حال با تصمیم گیری و برنامه ریزی درست می توان تا حدود زیادی مانع از توسعه بی حد و مرز زندگی های آپارتمانی شد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: دست کم در شهرهایی همچون شهر مقدس قم که با مشکل کمبود زمین و فضای فیزیکی به آن شکل مواجه نیستند، علاج این مساله چندان هم دور از واقعیت نیست ، البته به شرط آن که دارای همت و برنامه ریزی درست باشیم.

وی اضافه کرد: به عقیده بنده اگر همین حالا یک نظرسنجی گسترده از مردم قم انجام شود، قریب به اتفاق آن ها از بلندمرتبه سازی و توسعه زندگی آپارتمانی در این شهر مذهبی رضایت خاطر ندارند، چه آن که حقیقتاً تمایل دارند در شهری متناسب با اعتقادات مذهبی از حیث معماری و شهرسازی زندگی کنند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha