جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز، علت مشکلات بیکاری جوانان را بی خاصیت بودن آموزش‌های سیستم آموزش و پرورش دانست و گفت: علت بیکاری جوانان ما بی‌خاصیتی آموزش در دبیرستان و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست هم‌اندیشی نویسندگان و ناشران حوزه نماز و مهدویت، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل خانه کتاب در محل سرای کتاب برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز در این نشست به آیات قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: مومن همین که قدرتی پیدا کند، اولین وظیفه او اقامه نماز است؛ لذا قرآن روز قیامت می‌پرسد شما که نویسنده بودید، با قلم برای دعوت به خدا چه کردید.

وی گفت: اگر قلم نویسندگان برای نماز باشد، برای خدا نوشته اند، زیرا نماز، محور است؛ اگر نویسندگان درباره هر چیزی قلم زدند، اما برای نماز چیزی ننویسند، کارشان کامل نیست. اهالی قلم به نماز اهتمام داشته‌اند، البته برای نوشتن از نماز، باید خدا بخواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: پول چیز خوبی است، اما نباید برای پول کار کنیم. اگر نویسنده‌ای برای نماز کاری نکرده، باید عذرخواهی کند. چراکه اگر همین امروز عمر مانده به پایان برسد پاسخی برای نکیر و منکر نداریم.

وی به ویژگی تفسیر «نمونه» اشاره و تصریح کرد: در تفسیر نمونه که من نوشتم هر جلد ۲۵ هزار نکته قرآنی دارد. ما باید فلسفه حجاب را در یک بروشور چاپ کنیم و در اختیار دختران قرار دهیم. مخاطب ما در کتاب‌هایمان باید نسل نو باشد. ۴۵ سال پیش درس خارج را شروع کردم و تصمیم گرفتم آخوند اطفال شوم.

رئیس ستاد اقامه نماز به مشارکت در نوشتن آثار ادبی اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات باید یک کتاب را شراکتی بنویسیم و سود بیشتری از آن حاصل کنیم. موضوع اجلاس نماز امسال «نماز و مدرسه» است که اگر نویسندگان در این زمینه کار کنند، استقبال می‌کنیم. قصه‌های قرآن پر از داستان و لطیفه است که باید از آن استفاده کنیم.

وی گفت: خیلی از کتاب‌هایی که نوشته می‌شود، لغو است. قلم باید طوری باشد که هر کلمه و صفحه‌اش مفید باشد. برای کتاب‌هایی که نوشته می‌شوند باید از کتاب‌های بزرگ قدیمی استفاده کنند. نویسندگان ضامن وقت مردم هستند پس چیزی که می‌نویسند باید مفید باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی علت مشکلات بیکاری جوانان را بی خاصیت بودن آموزش‌های سیستم آموزش و پرورش دانست و افزود: علت بی‌کاری جوانان ما بی‌خاصیتی علم در دبیرستان و دانشگاه است.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آخوند‌ها باید قصه گفتن بلد باشند تا بتوانند نماز را تبلیغ کنند، اظهار داشت: ما از فضای خنده غافل شده‌ایم؛ البته خنده باید حکیمانه باشد؛ چراکه خنده لغو صحیح نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha