پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علیرضا خسروی - سمنان

حوزه/ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان، با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۶۰۰ خادم‌یار در استان سمنان گفت: ۴۳۰۰ زائر اولی در سال ۹۷ از سمنان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا خسروی، ظهر امروز در نشست خبری با مطبوعات و رسانه‌های جمعی استان سمنان، به مناسبت دهه کرامت به‌منظور شرح عملکرد دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان، اظهار داشت: در این ایام مبارک، هشت برنامه اصلی و 22 برنامه فرعی برگزار خواهد شد که جشن‌های «زیر سایه خورشید» یکی از برنامه‌های اصلی است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان تصریح کرد: برنامه رواق رضوی، کتاب و کتاب‌خوانی، استقرار ایستگاه فرهنگی، رایت رضوی، اطعام‌دهی رضوی و تهیه و توزیع فیش غذا بین مردمی که در نقاط محروم شهر سکونت دارند، تشریح فعالیت خادمان و ... را از شاخص‌ترین برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این ایام است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به مردم به‌ویژه محرومان به عشق امام رضا (ع) از سوی خادم‌یاران در روزهای پیش‌رو افزود: در این ایام، 88 هزار خدمت در بخش‌های مختلف به مردم ارائه خواهد شد که مهم‌ترین آنها، پخت و توزیع غذا و خدمات ایاب و ذهاب، سرکشی از خانواده بیماران، تعمیر لوازم منزل افراد نیازمندان و خرید ملزومات افراد ناتوان است.

خسروی با اشاره به عملکرد و سیاست‌گذاری‌های سال 97 نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته، چهار هزار خدمت از سوی خادم‌یاران استان سمنان در بخش‌های مختلف ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت پنج هزار و 600 خادم‌یار در استان سمنان گفت: 165 پزشک متخصص در طرح خادمیار جذب شدند که به افراد محروم خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و 165 وکیل پایه یک و دو دادگستری نیز در بخش مشاوره حقوقی فعال‌ هستند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان از فعالیت 25 کانون تخصصی در مرکز استان سمنان و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در استان، 100 کانون تخصصی و 150 کانون محله‌ای فعالیت دارند که در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای مأموریت‌های فرهنگی از سوی این نهاد گفت: توجه به ازدواج آسان در قالب طرح «حسنا» و مهمان شدن 80 زوج، طی سه روز در حرم امام رضا (ع) از عمده فعالیت‌های فرهنگی این نهاد است و چهار هزار و 300 زائر اولی نیز در سال 1397 به مشهد مقدس اعزام و از حمل و نقل و اسکان تقریباً رایگان برخوردار شدند.

خسروی با بیان اینکه کمک به 107 محروم سادات، توزیع 97 هزار پرس غذا در استان به زواری که از مسیر استان عبور کردند، کمک 600 میلیونی در تهیه جهیزیه و توزیع 550 مورد لوازم‌التحریر از دیگر خدماتی بود که به مردم ارائه شد،گفت: در بخش خدمات درمانی نیز با ورود کادری مجرب، دو هزار و 589 خدمت درمانی به مردم ارائه شد که شامل خدمات جراحی نیز بوده است.

وی افزود: تکمیل و عملیاتی شدن 36 مورد پرونده، اشتغال برای 108 فرد محروم، وقف اطعام و خوراکی به مبلغ 33 میلیون تومان نیز از دیگر خدمات ارائه شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha