جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مسئله بهره های بالای بانکی یکی از مشکلات اقتصاد ما است، گفت: این موضوع مانع رونق گرفتن تولید است و تا زمانی که بانک ها سودهای کلان پرداخت می کنند، انتظار نمی رود سرمایه های مردمی به سمت بخش تولید حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیر شعب مؤسسه اعتباری کوثر استان اصفهان و جمعی از مدیران این مؤسسه با بیان اینکه معتقد هستم که بانک ها نباید غیردولتی باشند، اظهار داشت: در سال های اخیر بانک های خصوصی به گونه ای عمل کردند که اختیار از دست دولت و بانک مرکزی خارج شد، اما امروز تلاش ها به این سمت حرکت کرده که نرخ سودها کاهش یابد و وضعیت بانک های خصوصی سامان یابد.

وی افزود: افرادی بدون هیچ پشتوانه و وثیقه خاصی، وام های کلان از سیستم بانکی دریافت کرده اند و بانک مرکزی در زمان وقوع این تخلفات با کارکنان و مدیران بانکی را که به قانون عمل نکرده اند، برخورد نکرد و سئوال اینجاست که چگونه بانک ها تسهیلاتی را بدون هیچ پشتوانه ای به افراد مذکور پرداخت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مسئله بهره های بالای بانکی یکی از مشکلات اقتصاد ما است، عنوان کرد: این موضوع مانع رونق گرفتن تولید است و تا زمانی که بانک ها سودهای کلان پرداخت می کنند، انتظار نمی رود سرمایه های مردمی به سمت بخش تولید حرکت کند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت تقوا در مسائل مالی بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی، هنگامی که شیطان نتواند کسی را گمراه کند، در زمینه مالی او را گمراه می کند و اگر کسی مراقب خود نباشد، وعظ و نصیحت دیگران برای او فایده ای ندارد؛ امام جواد(علیه السلام) می فرمایند مؤمن به سه خصلت نیاز دارد؛ توفیق الهی، واعظ درونی که از درون او را نصیحت کند و پذیریش نصیحت دیگران.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به جوان بودن مدیران این مؤسسه یادآور شد: تدین در جوانان نسبت به افراد مسن روشن تر است؛ امام علی(علیه السلام) می فرماید قلب جوان مثل زمین خالی و آماده کشت است، هر چه در آن کاشته شود قبول می کند.

مدیر شعب مؤسسه اعتباری کوثر اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: این مؤسسه از سال 1390 فعالیت خود را در استان اصفهان آغاز کرده و به کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع و عموم مردم ارائه خدمات کرده است.

وی با اشاره به ادغام برخی از بانک های وابسته به نیروهای مسلح به منظور اصلاح نظام بانکی افزود: بانک های قوامین، حکمت، انصار و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می شوند و با توجه به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، این ادغام ممکن است تا سال 1400 به طول بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha