جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مشترک مدیران مراکز حوزوی استان تهران برگزار شد

حوزه/ اولین نشست مشترک مدیران و معاونین مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه استان تهران با هدف هم افزایی در امور حوزوی طلاب استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اولین نشست مشترک مدیران و معاونین مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران صبح امروز در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات استان تهران با اشاره به فلسفه ی برگزاری نشست مشترک مدیران و معاونین مراکز حوزوی استان تهران، گفت: با توجه به اینکه بیشترین ارتباطات مرکز خدمات با مراکز مدیریت حوزه های برادران و خواهران می باشد ضرورت دارد زمینه های همکاری هر چه بهتر بین این مراکز بررسی شود.

هم‌افزایی نهادهای حوزوی باعث تسریع در حل مشکلات طلاب می‌ شود

وی افزود: جهت خدمت بیشتر و انسجام میان سازمان های حوزوی درسطح مدیران و معاونین آنها و هم افزایی در امورات و برنامه های حوزوی در تهران و همچنین شناخت مدیران و معاونان نسبت به یکدیگر و ارتباط بیشتر بین 3 نهاد حوزوی برگزاری این نشست و تداوم آن لازم و ضروری می باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی نهادهای حوزوی در سال های گذشته و تشکیل جلسات منظم این شورا بیان داشت: این نشست در سطح مدیران می باشد و سیاست های کلی در آن به بحث گذاشته می شود اما هدف تشکیل نشست امروز هماهنگی در سطوح معاونین مراکز حوزوی به جهت اجرایی و عملیاتی سازی تصمیمات است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: شناخت معاونین این سه مرکز حوزوی و ارتباط مستمر آنها با یکدیگر، می تواند در بسیاری از موارد راه گشا باشد و گامی موثر جهت برطرف نمودن مشکلات طلاب باشد زیرا با راهنمایی صحیح و درست پیرامون مسئله می توانیم به درستی مشکل طلبه ای را حل کنیم که لازمه ی آن شناخت یکدیگر نسبت به هم می باشد

وی در پایان گزارشی پیرامون خدمات این مرکز به طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهران ارائه نمود.

 

هدف مراکز حوزوی خدمت به طلاب باشد

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ضمن تشکر از تشکیل نشست مشترک بین 3 مرکز حوزوی، اظهار داشت: در دید کلی همه ما هدفمان و غایتمان خدمت رسانی به طلاب و روحانیون محترم می باشد و از جهاتی می توان گفت همه یک سازمان واحد تحت عنوان حوزه علمیه هستیم و تشکیل این نشست جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: هدف این مسئله می باشد که طلاب با خیال راحت و بدون داشتن دغدغه ای بتوانند به درس و بحث برسند و ما باید با تعامل و همکاری شرایط را برای آنها فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان درپایان ضمن استقبال از تعامل و همکاری موثر با مرکز خدمات، گفت: آمادگی هر گونه همکاری جهت هماهنگی بیش از پیش را داریم.

 

ارتقای حوزه علمیه تهران در اولویت باشد

در پایان این نشست؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر مرکز مدیریت برادران استان تهران نیز ضمن تشکر از ابتکار تشکیل چنین نشست، گفت: ارتباط ها و تعاملات میان 3 مجموعه باید بیش از پیش باشد و بتوانیم با جهش و ترقی جایگاه حوزه تهران را ارتقاء بخشیم تا از ظرفیت های میان مجوعه ها استفاده حداکثری شود.

مدیر حوزه علمیه تهران ضمن اشاره به هم افزایی بعضی از برنامه های مراکز مانند مشاوره، دوره های کارگاه ازدواج و غیره که بیشتر متولی امر مرکز خدمات می باشد، افزود: می توانیم با همکاری و تعامل 3 مجموعه در مدارس علمیه برگزاری دوره هایی از این قبیل را افزایش دهیم. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha