جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

حوزه/ روز اول کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که با پیام حضرت ‌آیت الله نوری همدانی و با حضور صاحب نظران و شخصیت های سیاسی، در تهران کار خود را آغاز کرد، شاهد موضع گیری های تند علیه جنایات سردمداران آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، افتتاحیه کنفرانس بین المللی دو روزه «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، امروز سه شنبه ۱۱ تیرماه با حضور صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی و شخصیت های سیاسی و با همکاری مشترک سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی و دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران کار خود را آغاز کرد.

در افتتاحیه کنفرانس، پيام حضرت آيت الله نورى همدانى، توسط مرتضى نجفى قدسى، مدير دارالقرآن علامه طباطبايى قرائت شد.

سخنرانی آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران، محسن پاک آئین معاون بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، مرضیه هاشمی، و ... از مهمترین برنامه های روز اول کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه رهبری»، در تهران بود.

 

طنین فریاد «مرگ بر آمریکا» در کنفرانس

حاضران در کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران، فریاد «مرگ بر آمریکا» سردادند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی هم در حالی فریاد «مرگ بر آمریکا» سر داده بود، گفت: اجلاس حاضر، دارای کیفیت بسیار بالایی بود بود، زیرا اجماعی از مذاهب و ادیان و ملت های مختلف جهان علیه حقوق بشر آمریکا شکل گرفت.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد: این اجماع، اجماع ادیان و ملت های متعدد علیه آمریکا است و اگر فریاد «مرگ بر آمریکا» سر زده می شود، فریاد آغازی بر پایان آمریکا است؛ آمریکایی ها هیچ وقت فکر نمی کردند که این جنایات افشا شود.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

 

آیت الله العظمی نوری همدانی: کتاب جنایات آمریکا قطور است

حضرت آيت الله نورى همدانى در پیام خود با اشاره به این که آمریکا تا کنون بیش از 60 حکومت ملی و مردمی را در جهان سرنگون کرده و عوامل خود را بجای آن ها نشانده است و همانطور که گفته شد، کتاب جنایات آمریکا یک کتاب قطور است و در این مقال نمی گنجد، آوردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذينَ يَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَريَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنكَ وَلِيًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنكَ نَصيرًا (آیه 75، سوره نساء)

و چرا شما در راه خدا و در راه نجات مردان و زنان و کودکان مستضعف، نمی جنگید... همان افراد ستمدیده ای که می گویند خدایا ما را از این شهری که اهلش ستمگرند نجات بده و از جانب خود برای ما یاور و سرپرستی قرار بده تا ما را نصرت بخشد.

یکی از موضوعاتی که در مکتب حیات بخش و انسان ساز اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، این است که انسان جبهه خود را بشناسد. آیا در کنار مسلمانان و مستضعفین و مظلومین است، یا در کنار مستکبران و ستمگران و ظالمان؟ در قرآن کریم پیوسته هشدار داده شده است که مبادا دشمنان دین خدا را به دوستی برگزینید

 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْکافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ تُريدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْکُمْ سُلْطاناً مُبيناً (آیه 144، سوره نساء)

ای کسانی که ایمان آورده اید، کافران را به جای مومنان دوست خود نگیرید.

و یا در جای دیگر می فرماید:

یَآ أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ و النَّصَارَی أوْلِیَآءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ (آیه 51، سوره مائده)

قرآن کریم صراحتا می فرماید ای مومنان یهود و نصاری را دوستان خود نگیرید که برخی از آنها دوست و همدست یکدیگرند، و هر کس از شما آنها را به دوستی خود برگزیند قطعا در زمره آنها خواهد بود و خداوند ظالمان و ستمگران را هدایت نخواهد کرد.

و یا در سوره فتح می فرماید:

مُحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّآءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيْنَهُمْ

یعنی کسانی که رسالت پیامبر اکرم صلی الله را قبول دارند و دوست دارند با او محسوب شوند، شیوه حضرتش آن بوده است که در مواجهه با کفار به سرسختی عمل می کردند و در برابر مسلمانان و مومنان بسیار نرم خو و مهربان بودند.

حال شما ببینید آیا اکثریت سران و حاکمان کشورهای اسلامی به این آیات قرآن عمل می کنند یا نه برعکس با دشمنان طرح دوستی دارند؟ و با صهیونیسم و آمریکا که مصداق اتم و اکمل یهود و نصاری امروز هستند نهایت همدلی و همکاری را دارند و با مسلمانان و مومنان و مظلومان در جنگ و ستیز هستند و بر مردم خود نیز رحم نمی کنند و یک نمونه ی آخر آن را دیدید که رژیم سعودی سی و چند نفر از جوانان پاک و مومن را به اعدام محکوم کردند و گردن زدند.

امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام در حالی که در بستر شهادت آرمیده بود به فرزندانش وصیت می فرماید: کونوا للظالم خصما، و للمظلوم عونا. یعنی همواره باید دشمن ظالمان و یاور مظلومین باشید.

آن حضرت در نامه شان به مالک اشتر که فرمانروای مصر شده بود می فرمایند: مقداری از وقت خود را در اختیار ضعیفان و محرومان قرار بده و درهای دارالعماره را باز بگذار تا مردم آزادانه و بدون موانع نزد تو بیایند و مشکلات خود را با تو در میان بگذارند تا شخصا بتوانی به کارها و گرفتاری های ایشان رسیدگی نمایی چرا که من بارها از رسول خدا شنیدم که می فرمود: لن تُقَدّسَ أُمة لا يُؤْخَذ للضعيف فيها حقّه من القوىّ غيرمُتَتَعْتِعٍ. یعنی امتی که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت و بدون خوف و ترس نگیرد هرگز پاک نمی شود و روی سعادت را نمی بیند و روی سعادت را نمی بیند. پس بنابراین حقوق بشر واقعی در اسلام محقق می شود و این آیات قرآن است که پیوسته انسان را به حمایت از ضعفا و مظلومین و مستضعفین فرا می خواند و به مبارزه با استکبار و ستمگران و ظالمین دستور می دهد و یک انسان مسلمان باید همیشه در کنار مظلوم و بر علیه ظالم باشد.

نامگذاری هفته دوم تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی است برای بازشناسی جنایات وحشتناک مدعیان دروغین حقوق بشر که به فرموده رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) اگر کسی بخواهد جنایات آمریکا را بنویسد یقینا یک کتاب قطور خواهد شد.

منافقین کوردل، این عوامل آمریکایی جنایتکار در ششم تیرماه 1360 به جان رهبر معظم انقلاب سوءقصد داشتند و ایشان را ترور کردند. که الحمدلله خدای متعال وجود ایشان را از این حادثه محفوظ داشت و فردای آن روز یعنی در هفتم تیرماه 1360 در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بمب گذاری کردند و شهید آیت الله بهشتی و هفتاد و دو نفر از یارانش را مظلومانه به شهادت رساندند و بمب گذار این حادثه نیز سالها در پناه حمایت کشورهای اروپایی در آنجا زندگی می کرد و عجیب آن است کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، هم اکنون صدها نفر از منافقین که دستشان به خون هفده هزار نفر از بیگناهان آلوده شده است را در دامان خود می پرورانند و از آنان برای ماموریت های تروریستی در جهان استفاده می کنند.

از جمله جنایات مهم آمریکا در هفتم تیرماه 1366 بمباران شیمیایی سردشت و کشتن هزاران نفر از مردم مسلمان و اهل تسنن ما توسط صدام جنایتکار بود که پیوسته مورد حمایت و پشتیبانی آمریکا در طول جنگ تحمیلی قرار داشت و از همه واضح تر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران در دوازده تیرماه 1367 در خلیج فارس بود که توسط ناو آمریکایی زده شد و بیش از 290 نفر از مردم عادی که حدود 60 نفر آن ها کودک بودند بر فراز آسمان کشته شدند و به دریا فروریختند.

آمریکا برای اینکه جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد، مردم مظلوم کردستان را مورد حمله شیمیایی قرار داد و یا هواپیمای مسافربری را سرنگون کرد که اینها از لحاظ نظامی هیچ ارزشی ندارد و فقط ضعیف کشی محسوب می شود. حال باید پرسید که اکنون چه شده است، هنگامی که بعد از گذشت 31 سال از آن حادثه، هواپیمای غول پیکر جاسوسی آمریکا به محض تجاوز به حریم هوایی ایران مورد اصابت موشک پاسداران اسلام قرار می گیرد، هیچ غلطی نمی تواند بکند و برای توجیه ناتوانی خود می گوید ما دیدیم 150 نفر کشته می شوند از حمله صرفنظر کردیم! یا للعجب شما اگر به فکر نفوس انسان ها هستید چرا هواپیمای مسافری را زدید و 290 نفر را یکجا به شهادت رساندید؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش اهمیت دارد، چرا با حمله اتمی به ژاپن دویست هزار نفر را یکجا کشتند و هزاران نفر دیگر را سالیان سال به درد و الم مبتلا کردند و معلول نمودند؟ آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است چرا تنها در یک روز 125 هزار ویتنامی را قتل عام کرد، آن هم بعد از آنکه اعلام کرده بود به مناسبت سال نوی میلادی، 48 ساعت جنگ ویتنام را متوقف می کند و همین که مردم از پناهگاه ها خارج شدند، بمباران ها را شدیدا آغاز کرد و دهها هزار نفر را قتل عام کرد؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است چرا تا کنون میلیون ها نفر از سرخپوستان آمریکا را به خاک و خون کشیده و همین الان هم بیش از سی میلیون سرخ پوست تحت ظلم و ستم آمریکا هستند و از بسیاری حقوق اجتماعی محرومند و در زندان های مخوف تحت شکنجه قرار می گیرند! آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم بود، چرا در طول سالیان اشغال عراق بارها مردم مظلوم و بی پناه را به گلوله می بستند؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است، چرا برای اشغال افغانستان و بدست گرفتن تجارت مواد مخدر جهان با توجه به اینکه بعد از آمدن آمریکا به افغانستان کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور چهل برابر شده است، تا کنون دهها هزار نفر از مردم مظلوم این کشور را به شهادت رساندند؟

آمریکا تا کنون بیش از 60 حکومت ملی و مردمی را در جهان سرنگون کرده و عوامل خود را بجای آن ها نشانده است و همانطور که گفته شد، کتاب جنایات آمریکا یک کتاب قطور است و در این مقال نمی گنجد.

اینجانب از تلاش دست اندرکاران همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی که سعی دارند چهره واقعی و جنایتکارانه آمریکا را به ملت ها نشان بدهند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و توفیقات هر چه بیشتر آنها را در تحقق اهدافشان از درگاه الهی مسئلت می نمایم.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

 

انصاری: حقوق بشر آمریکایی با هوشمندی از سوی رهبر انقلاب مطرح شد

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی به عنوان میزبان کنفرانس «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، ضمن خیرمقدم به حضار، گفت: حقوق بشر آمریکایی واژه ای بدیع بود که با هوشمندی هدفگذاری دقیق از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خردادماه در همین رابطه موارد مشخصی را بیان کردند و خواستار افشا و مقابله با این جنایات شدند؛ سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور، اقدام به برگزاری چهار نشست تخصصی در شهرهای مختلف کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی به ارسال مقالالت نیز اشاره کرد و گفت:‌ آیات و حجج اسلام والمسلمین دستغیب، مصباح عاملی، کعبی، حیدری، حسینی همدانی، حسینی شاهرودی، صفایی بوشهری، و ... از جمله  افرادی بودند که مقالات خود را  به کنفرانس ارسال کردند.

 

آیت الله تسخیری: ۲۰۰ جنگ در تاریخ آمریکا ثبت است

آیت الله تسخیری یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس بود که به جنایات آمریکا و سعودی ها اشاره کرد و گفت: دشمنان قرار بود کار یمن را یکسره کنند، ولی چهار سال است که مقاومت یمنی ها، آنها را زمین گیر کرده است.

وی افزود: این همایش فرصتی برای آشنایی جهان با جنایات ضد بشری است؛ برای همه ملت ها روشن و واضح است که آمریکا جرثومه شر و مرکز فعالیت های ضد بشر است؛ اصلا بوجود آمدن دولت اروپایی متجاوز به آمریکا بر اساس جنایاتی که کلاً ضد حقوق بشر بود، شکل گرفت.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: در آن زمان اروپایی ها سرخپوست ها را پاک سازی نژادی کردند؛ هزاران سرخپوست از بین رفت تا کیان ضد حقوق بشری آمریکا بوجود بیاید؛ تاریخ آمریکا تاریخ ضد حقوق بشر است.

وی ادامه داد: 60 حکومت دموکرات در جهان سرنگون شده است تا حکومت مزدوران در کشورهای مختلف به نفع آمریکا شکل بگیرد؛ 200 جنگ در تاریخ آمریکا ثبت شده است که همه آنها جنگ های ضد بشری و ضد انسانی است.

آیت الله تسخیری یادآورشد: هرجا که هر پدیده ای در جهان از جمله موافقت نامه های حقوق بشری با منافع آمریکایی معارض باشد، از سوی این کشور تهدید و ترک می شود؛ معاهده  پاریس و ... توسط آمریکا ترک شد، زیرا با منافع ضدحقوق بشری آمریکا در یک مسیر نیست.

وی افزود: تایید کامل رژیم های ضد مردم از دیگر فعالیت های آمریکا است؛ آمریکایی ها در کنار علی عبدالله صالح، صدام، حسنی مبارک و... ایستادند و کل فعالیت های آنها در این راستا، کاملا ضد بشری است.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: یکی از نکات خطرناک تاریخ آمریکا، تایید کامل رژیم کودک کش صهیونیستی بود که نه تنها چشم خود را بر روی جنایات او بسته اند، بلکه این جنایات را نیز توجیه می کند.

وی گفت: آمریکا موید کامل صدام بود؛ قدرت های اطلاعاتی آمریکا به شکل کامل در اختیار صدام بود؛ وقتی از کار هم افتاد، او را مثل تفاله ها سرنگون کردند؛ آمریکا موید همه اقدامات صدام بود؛ به کار بردن اسلحه شیمیایی علیه ایران و حتی ملت عراق مورد تایید آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه قرار گرفت.

آیت الله تسخیری یادآورشد: دادن سلاح به کشورها برای کشتن کودکان و زنان مستضعفین در جهان بسیار عیان است؛ وقتی از ترامپ در خصوص عدم اعتراض به قتل خاشقچی سوال شد که چرا این خبرنگار که حامی خود آنها بود را این چنین تکه تکه کردند، جوابی داد که قابل تامل بود.

وی افزود: متاسفانه جهان این جنایات ضد حقوق بشری آمریکایی را به فراموشی می سپرد؛ امیدواریم بتوانیم ادعاهای آمریکایی ها که دروغ است را مفتضح کنیم، چرا که خدمت بزرگی به بشریت است.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام در پایان گفت: امیدواریم ملت ها بیدار شوند، کما اینکه با اندک بیداری که حاصل شد چند مزدور ساقط شدند؛ امید می رود که فرهنگ شناخت حقیقت آمریکا و جنایات او در همه جا شیوع یابد و اجماع جهانی علیه آمریکا شگل بگیرد.

 

 لاریجانی: غربی ها می خواهند محدودیت های برجام را دائمی کنند

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم در سخنانی گفت: وقتی بحث اسلام آمریکایی مطرح شد، مصادیق خاصی از جمله کشورهای مرتجع و سلفی ها بودند، ولی پشت سر این مصادیق، فکرهایی نیز وجود دارد که این فکر می تواند به ما کمک کند که مباحث دیگر این حوزه را نیز شناسایی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: یکی از مولفه های این اسلام، سکولار کردن دین است؛ این سکولاری کردن دین، موتور فکری اسلام آمریکایی است که ظهورات آن متفاوت است؛ داعشی گری و شیعه انگلیسی و امثال حجتیه از جمله ظواهر همین اسلام آمریکایی است.

وی گفت: عرفی بودن حکومت لعاب روشنفکری دارد و فکر بسیار خطرناکی است که مشتریانی در ایران و کشورهای عربی دارد؛ بخشی از جناح اصلاح طلب به سکولاری بودن دین معتقد هستند و بر عرفی بودن حکومت تاکید دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عنوان کرد: مذاکره تابو نیست، بلکه باید مشخص شود که مذاکره با چه کسی و با چه هدفی انجام می شود؛ اسلام آمریکایی دو رکن بسیار مهم دارد که شامل سکولاری بودن دین و مندرج شدن در ساختار بین المللی است.

لاریجانی اظهارکرد: این تفکر در کشورهای مختلف اسلامی طرفدار دارد و در کشور ما نیز افرادی هستند که به این تفکر معتقد هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضایئه افزود: یمن در این جنگ چهارساله پیروز شده است، زیرا هیچ کس فکر نمی کرد که این ملت، تا این حد توانمند است؛ پیروزی یمن پیروزی دکترین مقاومت است و پیام های بزرگی دارد؛ حال مشخص نیست عربستانی ها چه زمانی این شکست را قبول خواهند کرد؛ این پیروزی به سان پیروزی حزب الله است؛ البته دشمنان می خواهند امواج این پیروزی را کنترل کنند.

وی گفت: دشمنان در یمن می خواهند آثار تمدنی بشری را حذف کنند؛ کاری که در عراق و سوریه انجام دادند؛ یمن از گهواره های بزرگ تمدن بشری است؛ داروین بیان می کند که بخشی از جهش آخری به سمت بشر شدن در یمن رخ داده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: متاسفانه این گهواره تمدنی این چنین مورد تهاجم قرار گرفته است؛ یمن در گرانبهایی برای تمدن بشری و اسلامی است که انشالله به زودی این پیروزی ها آشکار می شود.

لاریجانی اظهارکرد: جهان امروز با پدیده استکباری جهان گشایی روبرو است که البته پدیده جدیدی هم نیست و اسکندرها و چنگیزها و... به دنبال جهانگشایی بودند؛ امپراتوری غربی و شوروی از جهانگشایان معاصر هستند؛ این استبکاری که امروزه بشر، به آن مبتلا است، دارای ابعاد بسیار وسیعی است؛ از همه مهمتر ابعاد فکری و رسانه این جریان مشخص است.

وی افزود: امروزه برای هر فردی کارنامه ای درست می کنند و او را مورد تهاجم قرار می دهند؛ البته خشونت کور بدون مرز هم در دنیای امروز به چشم می خورد؛ تیپ خشونت های داعش، تیپ خشونت های مدرسه بلک واتر است.

لاریجانی ادامه داد: این همایش کار ارزشمندی است که در ابتدای کار خود قرار دارد؛ جریان مقاومت هم در ابتدا یک حرکت کوچک بود که جدی هم گرفته نمی شد ولی امروز ریشه دوانده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: در این همایش باید در وهله اول به پایش دست بزنیم؛ دستیابی به اسناد ضد حقوق بشری و تنظیم و بررسی آنها بسیار مهم است؛ برخی از ظواهر حقوق بشر آمریکایی فریبنده است که باید در جریان بحث های پشت پرده هم باشیم.

لاریجانی اظهارکرد: هیئتی که اسناد حقوق بشر را امضا کردند، تنها یک نفر از کشورهای اسلامی که آن هم یک استاد مسیحی در لبنان بود؛ اسناد بعدی بین المللی نیز بدون حضور مسلمانان نوشته شد؛ امروز نیز سازمان ملل به دستگاهی برای تمهید اغراض ضد حقوق بشری مبدل شده است؛ نسل سوم اسناد نیز به دنبال بازنگری مفاهیم اولیه است؛ این مفاهیم راجع به خانواده و زنان و.. است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: یکی از کارهای مهم جمهوری اسلامی در 20سال گذشته تلاش برای باز گذاشتن جای اسلام در این بازنگری است؛ اسناد حقوق بشر نیز در جای خود جالب است.

وی گفت: کرامت انسان سکولار با کرامت انسان غیر سکولار متفاوت است؛ سکولاریسم انسان را به یک عنصر مادی تنزل می دهد؛ کرامت ما صدقه مصوب سازمان ملل است و این سازمان میزان کرامت را ما تصویب می کند؛ ولی خداوند این کرامت را هدیه خود به انسان می داند که کسی نیز حق سلب آن را ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: تنازل انسان به یک انسان سکولار و حوزه های کرامت او و همچنین تنازل انسان به فرد بودن و کرامت او از جمله مباحثی است که باید به آن توجه کرد؛ در اسناد حقوق بشری هیچ وقت به حق یک کشور اشاره نشده است و تنها به حقوق بشری اشاره می شود؛ مثلا حق ملتی که امروز این چنین مورد فشار است در نظر گرفته نشده است.

لاریجانی اظهارکرد: دو حق ملی مرتبط به کرامت انسانی وجود دارد؛ اول اینکه یک ملت برای اینکه اسلام را به عنوان روش زندگی انتخاب کند؛ هیچ ملتی بر اساس اسناد سازمان ملل متحد حق ندارد اسلام را پایه زندگی مدنی قرار دهد، زیرا در 66 موضع علیه یا متناقض با اسلام هستند.

وی افزود: زمانی یک جوانی که تنها سه ماه تا 18 سال فاصله داشت و دو تن از همکلاسی های خود را کشته بود به اعدام محکوم شد و کل دنیا علیه ما موضع گرفت ولی امروزه هزاران کودک در یمن به شکل فجیعی کشته می شوند ولی همه سکوت می کنند.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

وی گفت: اسناد بین المللی این حقوق را از ما می گیرند ولی می گویند می توانید رقص های محلی خود را حفظ کنید؛ در سازمان ملل، به دنبال آن نیستیم که چه مصادیقی از حقوق داریم بلکه بحث ما تثبیت یک حق مسلم است؛ ملت ایران و یمن حق دارند ساختار زندگی مدنی خود را بر اساس اسلام شکل دهند ولی حقوق بشر آمریکایی این حق را از ما می گیرند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: این اسناد بین المللی به دنبال تبدیل جهان شمولی به جهان گشایی هستند؛ آنها بیان می کنند که زنان می توانند در شهرهای ایران حجاب را از سر بردارند؛ قانون ما در خصوص حدود برهنگی است زیرا حجاب یک امر بسیار مترقی است که نباید سطح آن را تا این حد پایین آورد؛ حتی در آمریکا نیز حدود برهنگی از نظر قانونی مشخص است و اگر کسی بیش از حد قانونی کاری کند قطعا او مجرم خواهد بود.

لاریجانی اظهارکرد: از نظر همین اسناد بین المللی حق نداریم حدود برهنگی را مطابق با نظر خود تعیین کنیم؛ در اسناد بین المللی، زنان ابتدا به یک سوژه سکولار مبدل شدند که پس از این تنازل به یک سری از رفتارها خشونت می گویند از این طریق قوانین خشونت علیه زنان را به تصویب رساندند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: نکته کلیدی در مذاکرات آن است که غربی ها می خواهند محدودیت هایی که در برجام برای دانشمندان قرار دادند را دائمی کنند؛ حوزه علوم و فنون هسته ای 150 رشته را پوشش می دهند؛ در غرب دانشجویان ما را که در این رشته ها تحصیل می کنند را اخراج می کنند و مقالات ما را با ممیزی های عجیب رد می کنند و حتی دانشمندان ما را نیز می کشند.

وی گفت: در اسناد حقوق بشر آمده است که همه مردم حق کسب علم دارند ولی دانشجوی ما را از دانشگاه های مطرح جهان به حسب ایرانی بودن اخراج می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه عنوان کرد: لایه های حقوق بشر، متفاوت و پنهان است؛ آنچه در یمن و فلسطین و سوریه و بحرین صورت می گیرد از لایه های ظاهری حقوق بشری آمریکایی است و همچنین محروم کردن مسلمانان از اینکه زندگی مدنی خود را با اسلام هماهنگ کنیم که باعث صدور قطعنامه های همه ساله علیه ایران شده است؛ البته این مسایل باعث ورزیده شدن ما شده است به شکلی که امروزه ما از فعال ترین کشورها در این زمینه هستیم.

لاریجانی اظهارکرد: در ابتدای انقلاب برخی معتقد بودند که از سازمان ملل خارج شویم و برخی نیز می گفتند که دهان غربی ها را در موضوعات حقوق بشری ببندیم؛ امام راحل در این زمینه بیان کردند که ما برای اقامه دین انقلاب کردیم و اگر بنا بود که دین را اجرا نکنیم انقلاب هم نمی کردیم؛ نکته دیگر آنکه ترسوها از مجامع بین المللی خارج می شوند؛ ما باید حرف حق خود را بدون خستگی در این مجامع مطرح کنیم؛ سوم اینکه کارهای خود را بر اساس مصالح پیش بروید و داهیانه نیز عمل کند.

وی گفت: از صدور قطعنامه های آمریکایی و اروپایی ناراحت نیستیم، زیرا اگر از ما تمجید می کردند در کلاس عربستانی ها قرار می گرفتیم؛ در این عرصه باید در بیان مطالب خود شجاعانه رفتار کنیم و نگران تعداد مخاطبان خود نیز نباشیم؛ این همایش به دنبال آن است که قول سدید را با همه توان مطرح کنیم

 

پیام مفتی قدس به کنفرانس

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و مفتی قدس نیز در پیامی ویدئوی به این کنفرانس ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان آن خواستار تلاش جهانی برای حفظ کرامت و امنیت تمان انسان ها به ویژه مردم فلسطین شد. ترجمه پیام بدین شرح است:

برادران محترم السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خداوند متعال می‌فرماید: «و ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم» و رسول گرامی خدا می‌فرماید: «همه شما فرزندان آدم هستید و آدم از خاک آفریده شد»

اینها قواعد عمومی برای حفظ کرامت انسان است؛ با صرف نظر از دین و نژاد و زبان او

ما نیز وظیفه داریم خواستار حفظ کرامت انسانها باشیم، زیرا در این صورت است که امنیت برای بشریت برقرار می‌شود.

شیخ صبری ادامه داد: متاسفانه ما در فلسطین در معرض اهانت به جوانان به ویژه جوانانی هستیم که به خاطر پایبندی به دین، محاسن(ریش) دارند به گونه ای که ریش داشتن[جوانان ما] از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی امری شبهه دار و موجب تهمت شده است و ما خواستار این هستیم که کرامت مسلمانان حفظ شود و بتوانند در امنیت و آرامش زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از برگزار کنندگان کنفرانس نیز که خواستار حفظ حقوق و کرامت جوانان و حفظ حق آزادی و امنیت انسان ها هستند تشکر می‌کنیم و برای آنها آرزو می‌کنیم در راه نشر محبت و خوشبختی و امنیت و آرامش در تمام جوامع موفق باشند که خداوند یاور عاملان است و فرمود: «عمل کنید که خداوند و رسول او و مؤمنان، عمل شما را می بینند».

 

پاک آیین: افشای حقوق بشر آمریکایی به معنای افول آمریکا است

محسن پاک آیین، معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی یکی دیگر از سخنرانان روز نخست کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، بود که در سخنانی گفت: افشای حقوق بشر آمریکایی مرتبط به مساله تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب است.

وی افزود: آمریکا خود را مهد تمدن غربی می داند و ایران نیز به دلیل برخورداری از امکانات مادّی و تفکر اسلامی داعیه ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد و به همین دلیل نوعی رقابت تمدنی بین این دو وجود دارد.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از مولفه های تمدن مستقر یا تمدن غربی، بحث لیبرال دموکراسی است که در مسیر تنزل حرکت می کند؛ بر اساس این تفکر، اصالت، در قدرت منحصر می شود؛ فوکویاما بیان می کند که ما به دنبال رهبری غیر اخلاقی نخبگان هستیم.

وی ادامه داد: آنها جنگ و شکنجه و کشتار دیگران را برای دستیابی به قدرت مباح می داند؛ این تفکر که منجر به نقض حقوق انسان ها در کشورهای مختلف شده است در همین راستا شکل گرفته است.

پاک آیین تصریح کرد: همه این موارد نشان می دهد که لیبرال دموکراسی نمی تواند به عنوان یک الگوی آرمانی برای مردم جهان مطرح شود و به همین خاطر هر چیزی که این حقوق را افشا کند باعث سست شدن عناصر این تمدن می شود و مردم را به سمت تمدن اسلامی سوق می دهد.

وی افزود: سطح درگیری بین ایران و آمریکا بیش از آنچه در اخبار ذکر می شود، سطح درگیری تمدنی است؛ به هر میزان، تمدن غربی که بر نگاه اصالت بخشیدن به قدرت تضعیف شود راه معرفی تمدن نوی اسلامی نیز باز می شود.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی بیان کرد: موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی با افول آمریکا رابطه قطعی دارد؛ اکثر نخبگان غربی نیز به این مسئله معتقد هستند؛ مقبولیت و محبوبیت از مهمترین اهداف آمریکایی ها است.

وی گفت: اگر نگاه راهبردی به مسئله افشای حقوق بشر آمریکایی داشته باشیم هم در مسیر تمدن اسلامی حرکت کرده ایم و هم به افول قدرت تمدنی آمریکا کمک کرده ایم؛ در این مسیر باید با فعالان این عرصه همکاری می کنیم.

 

نماینده کلیمیان: حقوق بشر غربی، زاده سکولاریسم است

سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه کنفرانس با اشاره به تفاوت ریشه‌ای یهودیت و صهیونیسم، گفت: ما باید بین دین یهود و صهیونیسم تفاوت ریشه‌ای قائل باشیم. از زمان شروع ایجاد صهیونیسم انواع گروه‌های یهودی در جهان به مخالفت با این ایده پرداختند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: هدف صهیونیسم این است که یهودی‌ها از تمام اقوام برتر هستند و ضد یهودی‌ها به این اعتقاد دارند که یهودی‌‌ها از همه مردم پست‌تر هستند. هر دو این نگاه دو روی یک سکه هستند و نتیجه‌‌ی آن جدا کردن سرزمین است.

وی افزود: صهیونیسم ادعای این را دارد که نماینده یهودی‌ها در جهان هستند، همان طور که امپریالیسم و غربی‌ها خود را نماینده مسیحیت می‌دانند. این‌ها همگی با هدف راه انداختن جنگ مذهبی میان مردم است. یکی از حملات دشمن همین است و باید جلوی آن را گرفت و در همین جا حقوق بشر ایرانی و شرقی نمود پیدا مب‌کند و ما به گفته امام خمینی باید بین صهیونیسم و دین یهود تفاوت قائل باشیم.

مره صدق ادامه داد: حقوق بشر غربی زاده سکولاریسم و لائیتیسه است. از زمانی که دین در جوامع غربی کم رنگ شد، حقوق بشر شکل گرفت. اما در ادیان توحیدی و شرقی بارها صحبت از حقوق انسان‌ها شده است و به گفته ادیان ابراهیمی همه انسان‌ها باهم برابر هستند. چیزی که حقوق بشر غربی با آن تفاوت دارد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی حقوق بشر غربی همجنس بازان و فحشا را به طور رسمی قبول می کنند و اجازه بزرگ کردن فرزند به یک زوج همجنس باز را می‌دهند می‌توان فهمید که این حقوق ضد الهی و حتی ضد انسانی است.

وی در پایان تصریح کرد: سکولارها می‌خواهند حقوق بشر آمریکایی را به ایدئولوژی تبدیل کنند و آن را به همه چیز برتری دهد. این نتیجه یک دنیای نئو لیبرال است.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

 

سفیر فلسطین: آمریکا به دنبال تاسیس اسرائیل بزرگ است

صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در ایران  نیز در سخنانی گفت: امام راحل پیش از انقلاب فتوایی برای حمایت از فلسطینی ها صادر کرد؛ امام راحل اسلام و فلسطین را پیروز کرد و مساله فلسطین را به انقلاب اسلامی گره زد.

وی افزود: این بار بسیار سنگین است؛ بار حمایت از فلسطین بار معمولی نیست؛ متاسفانه 60 کشور اسلامی در جهان وجود دارد، ولی متاسفانه هر کسی زیر این بار نمی روند.

سفیر فلسطین در ایران یادآورشد: هدیه حضرت امام برای جهان اسلام، حمایت از فلسطین بود؛ به همین علت، جنگ عراق وصدام علیه ایران شکل گرفت و ما معتقد هستیم که دو کشور مظلوم در این جنگ مطرح بود زیرا اگر شعار امروز ایران و فردا مطرح نمی شد صدام به ایران حمله نمی کرد.

وی گفت: از 200 سال پیش هم پیمانی بین صهیونیسم جهانی و آمریکا شکل گرفت که به دنبال اهداف مختلفی بودند؛ اولین هدف ایجاد اسرائیل کوچک یعنی فلسطین بود؛ مساله فلسطین برای ما تنها یک مساله ملی نیست، بلکه هدف ما مسئله ای دینی نیز می باشد زیرا این ارض، ارض انبیا و قبله گاه ما بوده است، محل معراج پیامبر و ظهور حضرت عیسی و همچنین نمازگزاردن ایشان به همراه حضرت امام زمان(ع) در پایتخت فلسطین قرار دارد.

وی افزود: اولین مرحله این هم پیمایی مشکل آفرینی برای مسلمانان بود؛ این مشکل آفرینی با نابودی دولت وحدت اسلامی انجام شد و این کار توسط این کشورها انجام شد؛ ایران امروز یک قدرت بزرگ محسوب می شود؛ ولی در گذشته ایران در زمان شاه هم پیمان غربی ها بود.

وی گفت: امام راحل مرجع عرفانی بود که نام و روز قدس را ماندگار کرد؛ ایشان مصیبت های آینده علیه قدس و فلسطین و جهان اسلام را درک می کرد؛ خوشبختانه مقام معظم رهبری این پرچم را گرفتند و این جریان را هدایت می کنند.

سفیر فلسطین در ایران عنوان کرد: اخلاص مقام معظم رهبری به فلسطین نسبت به من بیشتر است؛ ایشان نماینده واقعی ملت فلسطین هستند و مسئله فلسطین را عنصری شرعی مطرح می دانند؛ خوشبختانه امام خامنه ای این دو پرچم را از امام راحل گرفت و این جریان را ادامه داد.

زواوی عنوان کرد: امروز از عمق جان خود با شما ایرانی ها به عنوان یکی از موسسان مبارزات علیه اسرائیل صحبت می کنم؛ امروز مردم ایران با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، ولی این ملت پرچم وحدت کشورهای اسلامی و فلسطین را به امانت در دست گرفته اید.

وی گفت: برنامه اسرائیل بزرگ به شدت دنبال می شود، ولی مقام معظم رهبری این را قبول نمی کند؛ یعنی برنامه ایران مخالف با این برنامه غرب است؛ ایرانی ها می خواهند کل کشورهای اسلامی را  علیه این برنامه بسیج کنند، ولی متاسفانه اختلافات داخلی جهان اسلام اجازه این بسیج را نمی دهد.

وی تصریح کرد: مصر، اردن، سوریه، عراق و بخش هایی از عربستان تا مدینه منوره و ... بخش هایی از اسرائیل بزرگ هستند؛ حرکت بزرگ امام راحل با پیروزی انقلاب و هدف گیری وحدت جهان اسلام باعث جنگ های بزرگ با ایران شد.

وی عنوان کرد: صهیونیسیم مجری اهداف امپریالیسم بین المللی است؛ ملت ایران از اولین روز انقلاب در صحنه جنگ هستند؛ ملت ایران بسیار قوی است؛ ترامپ با همه قلدری جرأت حمله به ایران را ندارد؛ ترامپ مطمن است که اگر ایران را بزند اسراییل ضربه می خورد و به همین دلیل عدم حمله به ایران به جهت ترس از حمله ایران به اسراییل کوچک است.

سفیر فلسطین در ایران یادآورشد: مسئله صلح یک دروغ بزرگ است؛ این مساله یک شوخی بزرگ است؛ توسعه شهرک های صهیونیستی و جذب مهاجران خارجی ما را با 240 شهرک و شهرنشین و چندین میلیون شهرک نشین در کرانه باختری قرارداده است.

وی با اشاره به کنفرانس بحرین بیان کرد: نقشه اصلی آن است هر کشور قدرتمند اسلامی باید نابود شود و اختلافات داخلی باید در کشورهای اسلامی شیوع یابد؛ ایران در حال محاصره است، ولی پیروز خواهد شد؛ من نیز امیدوارم که یک روز شهید شوم و در بهشت زهرا مدفون شوم.

 

مرضیه هاشمی: حقوق بشر آمریکایی با پول عربستان خریدنی است

مرضیه هاشمی، بانوی خبرنگاری که طعم حقوق بشر آمریکایی را چشیده است، یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس بود که در در سخنانی گفت: بیش از 150 میلیون سرخپوست و 60 میلیون آفریقایی توسط اروپایی های آمریکایی شده از بین رفتند تا آمریکا به این شکل ایجاد شود.

وی افزود: هر روزه شاهد اتفاقات مختلفی در آمریکا هستیم که باعث می شود سیاهپوستان به راحتی در این کشور کشته شوند؛ سیاه پوستان جمعیت 45 میلیون نفری در آمریکا هستند.

خبرنگار آمریکایی پرس تی وی بیان کرد: هر روزه شاهد کشته شدن سیاه پوستان هستیم و آموزش های ما به کودکان مان برای حفظ جان آنها در مقابل سفید پوستان است؛ امروز زندانیان سیاه پوست و سرخ پوست که در حرکت هایی چون «موو» حضور داشتند بیش از چهار دهه در زندان به سر می برند؛ این گروه سعی داشتند مسئولیت های سیاه پوستان آمریکایی را در خصوص خودشان ارتقا دهند ولی با برخورد سخت پلیس مواجه شد.

هاشمی ادامه داد: پلیس علیه این گروه اتهاماتی وارد کرد 60 منزل را در شهر فیلادلفیا را که مشکوک به حضور افراد این گروه بودند را به راحتی نابود کردند.

وی اظهارکرد: 31 سال پیش که در اخبار، صحنه کشته شدن مسافران ایرانی را دیدم سعی کردیم علیه این خشونت آمریکایی تظاهراتی را انجام دهیم؛ ولی برخوردهای پلیس باعث شد که این ترس و نفرت آنها را از ایران متوجه شوم.

خبرنگار آمریکایی پرس تی وی افزود: آمریکایی ها هیچ وقت از غلط های خود عذرخواهی نمی کنند، زیرا خود را همیشه از دیگران بالاتر می دانند؛ وقتی که هنوز برنامه های مختلفی را در کشور خود علیه مردم و سیاه پوستان اجرا می کنند می توانیم بفهیم که چگونه با این مردم عناد دارند؛ البته این جنایات کمتر جلوی دوربین انجام می شود.

وی اظهارکرد: بعد از جنایت فرگوسن و سرکوب جنبش 99 درصد شاهد جنایات بزرگی علیه این مردم از سوی حکومت آمریکا بوده ایم؛ آمریکایی ها جنایات کاران و تبهکاران را از زندان آزاد کردند و وارد فضای این جنبش ها کردند تا اختلاف افکنی کنند و رهبران این نهضت ها را از بین ببرند.

هاشمی گفت: از نظر حقوق بشر هیچ انتظاری از آمریکا نداریم؛ حقوق بشر آمریکایی را می توان با پول عربستانی خرید؛ امروز آمریکا به عربستان می گوید که باید به ما پول بدهید؛ این مساله واقعیت آمریکا را هویدا می کند.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

 

ماموستا راستی: حقوق بشر آمریکایی چیزی جز جنایت نیست

ماموستا محمد امین راستی امام جمعه سنندج نیز در این کنفرانس با اشاره به جنایت‌های آمریکا، گفت: ۱۴۰۰ سال پیش رسول اکرم(ص) اعلامیه حقوق بشر را همراه با حضرت علی(ع) قرائت کردند. در اسلام حقوق بشر ضمانت اجرایی دارد، چیزی که در حقوق بشرغربی نیست و با مشاهده تاریخ و جنایت‌‌های آمریکا به این نکته بیشتر پی می‌بریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها به خاطر دشمنی با اسلام و ترس از حکومت اسلام ناب محمدی خواستند که اسلام آمریکایی را بیاورند و در کنار آن گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را ایجاد کردند. آن‌ها با آوردن نحله‌های مذهبی همچون وهابیت هدفی جز مخدوش کردن اسلام حقیقی نداشتند. آن‌ها می‌دانستند که اسلام اصیل باعث به خطر افتادن اهدافشان می‌شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: اسلام داعشی، القاعده‌ای و طالبانی نمی‌تواند حقوق، عزت و کرامت انسانی را تضمین کند.

ماموستا راستی ادامه داد: امام خمینی(ره) با قیام خود به دنیا نشان داد، اسلام می‌تواند در جهان حکومت کند. به همین خاطر چهل سال است که آمریکا ما را تحریم می‌کند و ترس از اسلامی را دارد که در ایران شکل گرفته است.

وی یادآور شد: آن‌ها همواره ادعای حقوق بشر می‌کنند، اما در یمن، سوریه، افغانستان و عراق به کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازند.

ماموستا راستی تاکید کرد: امروزه وظیفه ماست که از حقوق بشر اسلامی دفاع کنیم و به گفته قرآن در آخر صالحین وارثین جهان خواهند شد.

 

بی نیاز: مطالبات حقوق بشری از آمریکا را بین المللی کنیم

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه هم در سخنانی گفت: بحث حقوق بشر آمریکایی از جمله اصطلاحات عمیق و دقیقی که از سوی امامین انقلاب مطرح شد بسیار عمیق و دقیق است.

وی افزود: زمان و مکان نیز، برای بررسی این مسایل بسیار مناسب است زیرا جنایات متعدد آمریکایی ها در یک هفته اخیر بسیار شدت گرفته است؛ مکان برگزاری نیز در مقتل شهدای هفتم تیر در نظر گرفته شده است که جلوه ای از خباثت های آمریکا است.

بی نیاز تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، بحث مبارزه با ظالمین و حمایت از مظلومان و احرار جهان به همراه آیات وروایات، نیازمند حرکت در زمینه تبیین حقوق بشر آمریکایی هستیم.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: مقام معظم رهبری با بیان بحث افشای حقوق بشر آمریکایی یک ایده و فراینده تهاجمی را دنبال می کنند؛ پسوند آمریکایی در کنار هر عنصری که قرار می گیرد از جمله همین بحث حقوق، خاصیت عکس را نسبت به موضوع پیدا می کند.

وی گفت: در اندیشه مقام معظم رهبری، آمریکایی که تنها کشور استفاده کننده از بمب اتم است و بیشترین کشتارهای داخلی و خارجی را رقم زده و بیشترین جنگ خارجی را انجام داده است و خطرناک ترین سلاح های جهان را تولید کرده و می فروشد و شریک جرم جنایت های بزرگ جهان در فلسطین و یمن سوریه و...از چگونه می تواند از حقوق بشر دم بزند و حتی حق اعتراض به ما را در امور حقوقی را ندارد.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه افزود: در اندیشه رهبری نه تنها نباید حق بدهیم که آمریکایی ها علیه ما مدعی باشند بلکه ما هستیم که باید از آنها مطالبه کنیم؛ مطالبه گری از غرب و قدرت های بزرگ را باید به صورت یک فرهنگ بین المللی مطرح کنیم؛ مردم جهان رفتار فریبکارانه آمریکا و غرب را شناختند و ما هستیم که باید این رفتار را شناسایی کنیم و فلش حمله را به سوی آنها برگردانیم.

بی نیاز تصریح کرد: در فرهنگ سازی مطالبات حقوق بشری از آمریکا، جامعه المصطفی که 50 هزار فارغ التحصیل و 50 هزار محصل از بیش از 100 کشور جهان را در خود جای داده است کمک رسان بسیار خوبی هستیم تا فرهنگ مطالبه گری و سوال گری در جهان از آمریکا و حکومت های غربی باشیم.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: آمریکا و غرب دارای استراتژی های چند گانه هستند؛ در اندیشه رهبر معظم، آمریکایی ها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دبنال منافع مادی خود هستند و به همین دلیل هرجنایتی که در راستای منافع آنها باشد مورد حمایت قرار می گیرد و بالعکس؛ پس کوتاه آمدن در مقابل غربی ها به بهانه حل مشکلات، اشتباهی بزرگ است.

وی گفت: اسقاط نظام و تسلیم در مقابل آمریکا دو هدف نهایی دشمنان است؛ ما با مردم آمریکا مشکل نداریم بلکه با این حکومت سلطه گر و تفکری که پشتیبان این حکومت است ضدیت داریم؛ تنها راه حل مقابله با دشمنان مقاومت است.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که پس از چهل سال پیشرفت جمهوری اسلامی صادر شده است، سرشار از آموزه های اصیل و مباحث حقوق بشری است و در این عرصه نیز حوزه های علمیه و نهادهای مسئول، وظایف سنگینی به عهده دارند.

بی نیاز تصریح کرد: مبانی دینی و قرآنی گام دوم باید مشخص شود و حوزه و جامعه المصطفی(ص) در این زمینه همایشی را با عنوان مبانی قرآنی و حدیثی بیانیه گام دوم را برگزار می کند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: مسئله پیچ تاریخی که از سوی رهبری بیان می شود به معنی خروج اسلام از انزوا و حرکت در جهت تمدنی نوین است.

 

قربانی: کشتار دیویدیان از مظاهر حقوق بشر آمریکایی است

حجت الاسلام قربانی، از پژوهشگران حقوق بشر نیز به بیان دیدگاه های خود پرداخت و با اشاره به جنایات آمریکا، گفت: دیوید کوروش در 1983 این فرقه را بنیان گذاری کرد؛ وی با تعبیری خاص از کتاب مقدس، مردم را به ظهور موعود منجی با حکومتی 1000 ساله متوجه کرد.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: دیوید کوروش دولت آمریکا را نماد تبعیض می شناخت و به همین دلیل با کاخ سفید به مخالفت پرداخت و دولت نیز نسبت به او و پیروانش حساس شد.

وی گفت: این گروه برای در امان ماندن در یکی از شهرهای تگزاس فاصله گرفتند و در یک مزرعه ساکن شدند ولی دولت، آنها را رها نکرد و 51 روز آنها را محاصره کردند و پس از محاصره، اعضای این گروه را آتش زدند.

این پژوهشگر افزود: این آتش سوزی یک جلوه از حقوق بشر آمریکایی است؛ دو نوجوان نیز در این آتش سوزی به شکل زنده زنده سوزانده شدند و هولوکاستی را شکل دادند؛ رهبری معظم نیز خواستار پیگیری این تضییع حقوق شدند.

قربانی بیان کرد: کسانی که می توانند در روشنگری و تبیین این عرصه نقش آفرین باشند باید نسبت به این جنایت آمریکایی فعالانه برخورد کنند؛ هنرمندان و مستند سازان و... نباید این جنایت را مسکوت بگذارند؛ حقوق بشر آمریکایی به عهده ننگین است که وسعت آن در یک مقاله گنجانده نمی شود.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مردم در جهان به خصوص جانبازان در ایران، سند جنایات حقوق بشری آمریکا هستند.

 

نادر طالب زاده: انقلاب اسلامی، آغاز پایان آمریکا را رقم زد

نادر طالب زاده هم در کنفرانس «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» به بین دیدگاه های خود پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، آغاز پایان آمریکا است و کلید خوردن پایان آمریکا، با آغاز انقلاب ما شروع شد؛ تسخیر لانه جاسوسی اولین تکانه بین المللی علیه آمریکا بود.

طالب زاده اظهار کرد: دومین حادثه که نشانی از تقابل ایران انقلابی با آمریکا بود، جنگ تحمیلی 8 ساله بود که آمریکا به شکل مستقیم پشت سر صدام قرار گرفت که با اطلاعات فضایی به صدام کمک می کردند و در آخرجنگ نیز به آن معترف شدند.

وی بیان کرد: آخرین تحولی که باعث سرعت بخشیدن به پایان جنگ بود، حمله شیمیایی صدام با پشتوانه آمریکا بود که این مساله نیز در نشریات جنگی نشر پیدا کرد؛ سه محور حمله شیمیایی در مجنون و فاو و شلمچه شکل گرفت.

طالب زاده گفت: اتاق های فکر یا نئوکان های آمریکایی برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفتند که ریشه آنها از تل آویو خارج شد؛ حادثه ساختگی 11 سپتامبر برای مبارزه با تروریسم پس از سالها شکل گرفت ولی همین مساله باعث شد که آمریکا با هر کسی که با آزادی بیان سعی می کرد آمریکا را به چالش بکشد برخورد کرد؛ رویش روشنفکران صریح یا به قول خودشان «آژیرکش» ها از عوامل خطر آفرین برای آمریکایی ها هستند.

وی اظهارکرد: سقوط اخلاق در آمریکا و سقوط اقتصادی آمریکا به خاطر مقابله با انقلاب اسلامی که باعث شد که 7 تریلیون در عراق خرج کنند و ورشکستی آمریکا از حوادث مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد؛ آمریکا در گذشته یک پنی هم بدهکاری نداشت ولی امروز 23 تریلیون دلار مقروض است.

طالب زاده گفت: هیچ وقت آمریکایی ها مثل امروز در زمینه حکومت داری شکاف را تجربه نکرده بودند و روی کار آمدن ترامپ نمادی از این جریان است؛ دو روشن فکر آمریکایی ترامپ را آخرین رئیس جمهور آمریکا می دانند.

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی، آغاز پایان آمریکا است و باید این مسئله را باورکنیم و رهبر انقلاب نیز این مساله را به روشنی بیان کردند و از گام دوم سخن گفتند.

افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

 

رونمایی از کتاب «آمریکا، حقوق بشر، مجرم یا مدعی؟»

رونمایی از کتاب «آمریکا، حقوق بشر، مجرم یا مدعی» یکی دیگر از برنامه های کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، بود.

این کتاب در واقع محصول مقالات تولید شده در این زمینه است؛ این اثر در سال 98 منتشر شد و پاسخی به امر رهبری معظم در خصوص مقابله فعالانه با حرکت های ضد حقوق بشری آمریکا است که به قلم نویسندگان این عرصه منتشر شده است.

 

تقدیر پژوهشگران برتر/ خبرنگار حوزه هم تجلیل شد

یکی از بخش های اولین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، تجلیل از پژوهشگران برتر این همایش بود.

در این کنفرانس، دکتر سعید حقانی پژوهشگر ارشد حوزه حقوق بشر و مطالعات تروریسم ،مسعود ندافان کارشناس ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) تهران، دکتر فاطمه انصاری (دکتری فقه و حقوق اسلامی/ مدرس دانشگاه) و دکتر رضا نیکخواه (استادیار گروه فقه و حقوق دانشگاه ارومیه، دکتری حقوق بین الملل از استراسبورگ فرانسه) تجلیل شدند.

از دیگر پژوهشگران برتر این کنفرانس می توان از ابوالفضل حضرتی، طلبه پایه شش حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) بیجار، حسین پیامی اصل، طلبه پایه چهار حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) بیجار،صادق ولیخواه، حوزه علمیه المهدی رامسر, مازندران،محمدصادق ذوقی دانشجوی کارشناس ارشد فقه و حقوق دانشگاه امام صادق (ع). پژوهشگر فقه و حقوق و مهدی قاضیان دانشجوی کارشناسی ارشد فقه و حقوق دانشگاه امام صادق (ع). پژوهشگر فقه و تربیت اسلامی نام برد.

دکتر سید بشیر حسینی استادیار و مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما. پژوهشگر حقوق فرهنگ و ارتباطات، محمد پورنوروز کارشناسی ارشد اسکات ویتکوویچ استاد دانشگاه هاروارد آمریکا و مشاور تزهای پی اچ دی دانشگاه هاروارد، دکتر محمد جواد بحرینی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص)، مریم کهنسال پژوهشگر و مدرس دانشگاه, فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و سید مصطفی کازرونی ، دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از دیگر پژوهشگران برتر این کنفرانس بودند.

مریم سعیدی شاهسواری ، کارشناس ارشد حقوق بین الملل، هدیه غلامرضایی آزاد ، دانشجوی دکتری تخصصی، گروه حقوق کیفری و جرم شناسی ، واحد امارات متحده عربی، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی و محمد قربان زاده ، استادیار بخش حقوق دانشگاه پیام نور شیراز، حمید محمدیان طلبه سطح سه حوزه علمیه خراسان، روزنامه نگار، خبرنگار، شاعر و زبان آموز آلمانی، دکتر علیرضا امینی دکتری روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی عضو هیأت علمی دانشگاه، علی اصغر قربانی (پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه) از دیگر تجلیل شوندگان این کنفرانس بودند.

از دیگر پژوهشگران برتر کنفرانس می توان به علی اصغر مجتهدزاده (دادستان سابق ویژه روحانیت قم)، دکتر اکبر بهمنی استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور تهران، دکتر حسن خدادی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر حجت الله ابراهیمیان استادیار گروه حقوق عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، دکتر سید مهدی موسوی داودی استادیار گروه مدیریت، دانشگاه مذاهب اسلامی ( نویسنده مسئول)، رقیه جاویدی دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)؛ رئیس اداره امور سیاسی معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دکتر راضیه میرعلی ملک دکتری مطالعات زنان – گرایش حقوق زن در اسلام؛ معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دکتر حامده راستایی جهرمی دکتری فلسفه اسلامی، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، معصومه ظهیری پیرموسایی معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، لعیا باقریان، دانشجوی دکترای مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی؛ عضو هیئت علمی گروه ادیان و مذاهب مرکز بین المللی توسعه علم، فرهنگ و عقلانیت؛ معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران،مجتبی نامخواه، طلبه، دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین؛ معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، علی توسلی کجانی دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه شهررضا اصفهان؛ معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دکتر زاهره سادات میرجعفری ، دکترای مطالعات زنان و دکتر احمدرضا توحیدی، دکترای حقوق بین الملل، هیات علمی دانشگاه قم، محمد یعقوب بشوی – کشور پاکستان - استاد و پژوهشگر جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد.

«حمید محمدیان» خبرنگار خبرگزاری رسمی «حوزه» در استان خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از برگزیدگان اولین کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری انتخاب شد.

 

جایزه جهانی مبارزه با ناقضان حقوق بشر به مجاهدان یمنی رسید

حوزه/ مجاهدان یمن در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، جایزه جهانی مبارزه با ناقضان حقوق بشر و چهره ضد آمریکایی را دریافت کردند.

جایزه جهانی مبارزه با ناقضان حقوق بشر و چهره ضد آمریکایی به همت سازمان جوانان مقاومت ایران به راست قامتان خط اول جبهه مقاومت در یمن اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر شیرازی در حاشیه این مراسم گفت: دلیل پایان حیات آمریکا، آغاز مقاومتی بود که با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز ملت یمن این مقاومت را با قدرت پیش می برد.

وی افزود: این جایزه یعنی جایزه جهانی مبارزه با ناقضان حقوق بشر و چهره ضد آمریکایی به امیر شجاع مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم تقدیم می شود که سید حسن العماد نماینده جنبش اسلامی این جایزه را دریافت کرد

                                               

پنل تخصصی «زنان و حقوق بشر آمریکایی»

برگزاری پنل تخصصی «زنان و حقوق آمریکایی» مهمترین برنامه عصر روز اول کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری بود که با حضور نظریه پردازان حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این پنل تخصصی دو مقاله علمی توسط لعیا باقریان و زاهره میرجعفری با موضوع «حقوق بشر آمریکایی و عرصه» زنان ارائه  و سپس میزگرد علمی برگزار شد.

 دبیر علمی میرگزد بر عهده حوریه خدایی بود و فریبا علاسوند و معصومه ظهیری به عنوان کارشناسان تخصصی این پنل به اظهار نظر پیرامون نگاه جنسیتی به زن در حقوق بشر غربی ومقایسه آن با نگاه اسلامی پرداختند.

 

قم؛ میزبان روز دوم کنفرانس

روز دوم کنفرانس نیز فردا چهارشنبه ۱۲ تیرماه،  در شهر قم، ساعت ۹ صبح در مدرسه مبارکه فیضیه با سخنرانی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلاب بحرین و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha