چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به اینکه هرگز نمی توان جامعه اسلامی را منهای روحانیت تجسم کرد، گفت: همان طوری که جامعه اسلامی برای روحانیون ارج و جایگاه والایی برخوردار است، قشر روحانی نیز باید در مسایل اجتماعی مردم حضوری همیشگی و دلسوزانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی ظهر امروز در جمع اساتید حوزوی شهر سنندج اظهار داشت: نقش روحانیت در جامعه اسلامی علیرغم تبلیغات مسموم دشمنان، غیرقابل انکار است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه پایه های ظلم و ستم رژیم ستم شاهی به وسیله روحانیت و ملت به لرزه درآمد، گفت: تاریخ اسلام نشان داده است که در بطن حرکات بزرگ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و... روحانیون حضوری مستمر و کلیدی داشته اند.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه هرگز نمی توان جامعه اسلامی را منهای روحانیت تجسم کرد، افزود: همان طوری که جامعه اسلامی برای روحانیون ارج و جایگاه والایی برخوردار است، قشر روحانی نیز باید در مسایل اجتماعی مردم حضوری همیشگی و دلسوزانه داشته باشند.

این استاد حوزوی در ادامه تصریح کرد: در دو حادثه طبیعی زلزله کرمانشاه و سیل لرستان و... به خوبی روحانیت چهره مردمی و انسان دوستانه خود را نشان داد.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت روحانیت تنها به حضور در مساجد و مجالس دینی خلاصه نمی شود، گفت: روحانیت از ابتدای وجود خود در بطن جامعه بوده است و جزو لاینفک جامعه اسلامی محسوب می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به تبلیغات مسموم دشمنان برای ایجاد تفرقه و بدبینی بین روحانیت و جامعه، تاکید کرد: دشمن به خوبی می داند که حوزه های علمیه و روحانیون دشمنان بارز استکبار و استعمار در طول تاریخ بوده اند از این رو دست به هر کاری می زنند که بین بطن جامعه و روحانیت فاصله بیفتد.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که در سالهای اخیر شاهد حضور پرشور طلاب و روحانیون در آن بوده ایم، اردوهای جهادی در مناطق دورافتاده و محروم کشور است، حرکتی که چهره واقعی و اسلامی روحانیت را برای ملت بهتر از پیش معرفی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha