شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

حوزه/ پژوهشگر حوزوی بیان کرد: ستاره آمریکا رو به افول است واین کشور، غرق در گرفتاری های داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، لعیا باقریان، عصر امروز در پنل تخصصی زنان اولین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، در تهران، گفت: آیا تنها ابرقدرت قرن بیست و یکم می تواند در همه عرصه ها بهترین باشد؟ مقام معظم رهبری بیان می کند که آمریکای امروز از هر زمانی ضعیف تر شده است.

وی افزود: هیچ قدرت بزرگی را نمی توان یافت که فاقد یک ایدئولوژی پیشران در زمان خود باشد؛ رابطه بین قدرت ها و امپراتوری ها و ایدئولوژی ها یک رابطه مستحکم است.

این محقق حوزوی ادامه داد: شوروی زمانی فروریخت که سستی ایدئولوژی سوسیالیستی پدیدار شد و امروز نیز ملت های غربی، ضعف ها و ناتوانی های لیبرال سرمایه داری را به چشم خود می بینند.

باقریان اظهارکرد: برای درک مناسب از جایگاه آمریکا در نظم جهانی جهت پیشرفت این کشور در آینده باید قدرت این کشور را در عرصه های سیاسی امنیتی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم؛ تعریف مولفه های قدرت با دهه های گذشته متفاوت است؛ امروزه مولفه های قدرت تنها در حوزه نظامی خلاصه نمی شود.

وی گفت: ستاره قدرت آمریکا رو به افول است؛ فضایی که امروز در حوزه قدرت آمریکا مشاهده می کنیم بیانگر این موضوع است.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: آمریکایی ها 22 تریلیون دلار بدهی دارند؛ زمانی که از قدرت یک نظام سیاسی صحبت می کنیم باید از منابع مالی آن نیز بحث کنیم؛ هزینه های این اقتصاد بزرگ، 20 هزار میلیارد دلار ظرفیت دارد که به همین میزان نیز بدهی دارد.

وی گفت: در سال 2025 چین قدرت اقتصادی اول جهان می شود و آمریکا را عقب خواهد زد؛ بعید به نظر می رسد که آمریکا در آینده به رقبای خود نزدیک شوند؛ بسیاری از مردم آمریکا زیر خط فقر هستند؛ آمریکا در حوزه های تک بلکه در حوزه عادی زندگی نیز با دشواری های بسیاری مواجه شده است.

باقریان اظهارکرد: امروزه شاهد هستیم که آمریکایی ها در مسایل سایبری نیز دچار چالش هستند؛ سایبر علمی است که ابتدا در آمریکا رونق یافت ولی امروزه کشورهای دیگر گوی سبقت را از آمریکا ربوده اند.

وی بیان کرد: دو حوزه علوم نوین و قدیم، فاصله آمریکا نسبت به رقبایشان کاهش یافته است؛ مشکلات اجتماعی و فرهنگی از مشکلات بسیار بزرگ آمریکا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha