جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در تهران

حوزه/ پژوهشگر حوزه زنان و خانواده، فمنیسم را محاصره کننده حقوق زنان دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، زاهره سادات میرجعفری امروز در پنل تخصصی حوزه زنان  اولین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، در تهران گفت: یکی از حقوق اصلی بشر، تبعیض نژادی است ولی رویکردهای فمنیستی بیش از آزادی، حقوق زنان را به بند کشیده است.

وی افزود: خودبسندگی و نگاه اومانیستی و مالکیت انسان بر بدن به جای خداوند و نگاه سطحی به زن، او را به یک کالای سطحی و جنسی پایین آورده است.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در سال 93، جامعه بین المللی و حقوق بشر، کنوانسیون های حقوق بشری را علیه خشونت علیه زنان ایجاد شد؛ آمریکا به بهانه های متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشری و رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق کودک را به رسمیت نشناخته است.

وی گفت: بنابر نظر سنجی های انجام شده اکثر دختران دانشجو و دانش آموز از تعرضات جنسی آسیب دیده اند و خشونت های گسترده علیه زنان در این جامعه گزارش شده است.

وی اظهارکرد: آمریکا بین ده کشور ناامن جهان در خصوص خشونت علیه زنان است؛ نشریه نیوزویک طلاق گرفتن در آمریکا به آسانی تاکسی گرفتن است ولی از هر چهار زن مطلقه یک نفر الکی می شود و بسیاری از آنها خودکشی کرده یا معتاد می شوند.

میرجعفری یادآورشد: هویت آمریکا با خشونت در آمیخته است و در همین رابطه نیز مقام معظم رهبری بیان کردند که آمریکا ارزش و کرامت انسانی زنان را لگد مال کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha