پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دومین اجلاسیه مشترک مسئولان و مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران در احمدآباد دماوند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: باید از فرصت تابستان برای ارتقای علمی، اخلاقی و تهذیبی طلاب استفاده کرد تا اوقات فراغت به موارد بیهوده اتلاف نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دماوند، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق در دومین اجلاسیه مشترک مسئولان و مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران که عصر امروز در احمدآباد دماوند برگزار شد، به بیان گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه تهران پرداخت و گفت: چنانچه ورودی سالم و مناسب داشته باشیم، و با برنامه ریزی درست قدم های اول را خوب برداریم در سال های بعد شاهد ارزیابی و نتیجه خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید از فرصت تابستان برای ارتقای علمی و اخلاقی و تهذیبی طلاب استفاده کرد تا طلاب در کارهای بیهوده وقت خود را هدر ندهند.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: برای کل طلاب ۴ دوره میثاق طلبگی برگزار شد که دو دوره برای طلاب ورودی با مدرک دیپلم و یک دوره برای طلاب بالای دیپلم و یک دوره برای طلاب با مدرک سیکل به مدت دو و نیم روز برگزار شد.

وی افزود: از ۴۶ مدرسه علمیه استان تهران، ۴۲ مدرسه حضور داشتند که غبیت این مدارس موجه بوده و برنامه ای برای این مدارس تدارک دیده شده تا دوره میثاق طلبگی برای طلاب این مدارس نیز برگزار شود.

مدیر حوزه های استان تهران بیان داشت: در این دوره برای هر طلبه چهار فرم ارزیابی در موضوعات مختلف تدارک دیده شده بود که طلاب را از نظر روانشناسی، نظر مسئولین حوزه و مسئول تهذیب حوزه مورد بررسی قرار می داد.

وی ادامه داد: معیار های ارزیابی شده در این  سنجش، دعا، انس با قرآن، سحرخیزی، نماز جماعت اول وقت، خوش رفتاری با دیگران، پیشی گرفتن در سلام کردن، نظم شخصی، آراستگی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: در فرم نظر سنجی شماره دو صحت قرائت قرآن، قرائت نماز و صحت قرائت قرآن  مورد ارزیابی واقع شد.

وی عنوان داشت: همچنین فرم سوم فرم نظر سنجی وضعیت احکام طلاب است که این نظر سنجی فقط در حد احکام مبتلا به از قبیل احکام تقلید، طهارت، نماز و روزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: آخرین فرم نظر سنجی روانشناسی بود و معیار های نظر سنجی این فرم سلامت روانی، بیرون گرا بودن، هوش هیجانی، سطح انگیزه و موارد دیگر بوده است.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha