جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: آمریکا در جایگاهی نیست که ادعای مطالبه حقوق بشر را از دیگر کشورها داشته باشد، اینها خود باید در جایگاه متهم پاسخگوی جنایات خود در جهان باشند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان اینکه آمریکایی ها با توجه به اینکه در طول تاریخ، حیات و پیدایش آنها، با غارتگری بوده است هیچ حق و حقوقی برای نه تنها انسان‌ها، بلکه حیوانات و گیاهان هم قائل نیستند، گفت: تاریخ آمریکا از همان ابتدای شکل گیری با قتل و خونریزی همراه بوده است.

 

وی به برخی از جنایات آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: جنایاتی که اینها علیه بومیان آن سرزمین کردند و با نسل کشی، املاک آنها را متصرف شدند، برده داری هایی که به راه انداختند، برخورد با سیاه پوستان و کشتار آنها، برخورد با اقلیت های دینی‌ و عدم رعایت حقوق زنان تنها بخشی از جنایات آمریکا در سرزمین خودشان است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر آمریکایی ها نشات گرفته از سرمایه داری و اصل لذت جویی است، گفت: تفکر لیبرالی نتیجه آن همین می شود که هر چه که منافع مادی انسان را بیشتر تامین کند برای آنها مشروع است و لذا اینها هر چیزی را برای منافع خود از بین می برند.

 

حجت الاسلام نصیرایی به بخشی از جنایات آمریکایی ها در جهان و به ویژه در کشورهای جهان سوم و غرب آسیا اشاره کرد و افزود: اینها در فلسطین چه جنایت ها که نمی کنند، در کشورهایی مانند مصر، اردن، عربستان، عراق، سوریه و خیلی از کشورهای اسلامی و کشورهای قاره آفریقا انواع جنایات ها علیه سیاه پوستان انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تاریخ آمریکا پر از قتل و خونریزی و جنایت است، و این در چهل سال اخیر بیشتر هم شده است، افزود: آمریکایی ها در چهل سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران دست به هر جنایتی که توانستند زدند، ترور 17 هزار نفر از بهترین انسانها، جنگ علیه این کشور، شهید کردن برخی از مسئولان و دانشمندان کشور، تحریم های ظالمانه و پناه دادن به منافقانی که هزاران نفر را در کشور ترور کردند، اینها همه بخشی از جنایات آمریکا در ایران است.

 

امام جمعه موقت بیرجند حمله به هواپیمای مسافربری ایران را یکی دیگر از جنایت های آشکار آمریکا دانست و گفت: آمریکایی ها بعد از این حادثه نه تنها عذرخواهی نکردند، بلکه به عاملان این جنایت مدال دادند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی 200 هزار نفر از مردم ایران به ویژه جوانان نخبه و توانمند کشور را شهید و خیلی ها را اسیر و جانباز کردند، افزود: جنایت هایی که آمریکایی ها علیه مسلمانان میانمار انجام دادند و آن همه مسلمان که در آتش سوختند؛ اما هیچ صدایی از این مستکبرین عالم در نیامد، امروز همین ها ادعای حقوق بشر دارند.

 

وی به جنایت های آمریکایی ها علیه زنان خودشان  اشاره کرد وگفت: در نگاه غربی ها، زن به عنوان کالایی برای بهره مندی مردم است و شخصیت زن را اینقدر پایین آوردند، حالا اینها مدعی حقوق بشر شدند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمریکا در جایگاهی نیست که ادعای مطالبه حقوق بشر را از دیگر کشورها داشته باشد، افزود: اینها باید در جایگاه متهم پاسخگوی مردم جهان باشند که با حقوق مردم، اقلیت ها، زنان و کشورهای جهان سومی چه کردند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه رسانه ها، نهادهای و کشورهای مستقل باید نسبت به جنایت های آمریکا در جهان مطالبه گری کنند که اینها چه کردند و چه می کنند، گفت: امروز وقت آن شده که جوانان آزاده و مستقل در جهان ماهیت واقعی آمریکا و صهیونیست ها و کشورهای وابسته به تفکر اینها را رسوا و چهره واقعی آنها را برای مردم جهان افشا کنند.

 

وی ولایت فقیه را یکی از برکات نظام دانست و گفت: دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری و آن ادبیات شجاعانه و حکیمانه ایشان در پاسخ به رئیس جمهور آمریکا در دنیا مانند بمبی صدا کرد و همه عالم متوجه درایت و بصیرت مقام معظم رهبری شدند.

 

انتهای پیام/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha