پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه ارتقای مردم از نظر فهم و تحلیل سیاسی ازجمله رسالت‌های رسانه‌ها است، گفت: رسانه صحنه کارزار جبهه‌های مختلف فکری و سیاسی و عقیدتی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان رسانه های استانی، با اشاره به رسالت رسانه ها در راستای ارتقای فهم و بینش سیاسی مردم، اظهار کرد: باید رسانه ها سطح مردم را از نظر تحلیل و تفکر سیاسی ارتقا دهند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح تحلیل سیاسی در جامعه، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در طول تاریخ هر جا امامان ما در تقابل با جبهه مقابل شکست خوردند به دلیل عدم تحلیل سیاسی درست مردم بود که این مسئله را در صلح امام حسن (ع) و 25 سال خانه‌نشینی امام علی (ع) می‌بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: واقعیت این است که هر جا اسلام عقب مانده به دلیل این بوده که تحلیل سیاسی مردم ضعیف بود و هر جا اسلام به پیروزی و موفقیت شایسته‌ای رسیده است به دلیل تحلیل سیاسی درست مردم بوده است که این امر را در انقلاب اسلامی ایران به عینه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امروز حتی نوجوانان کشور ما دارای تحلیل سیاسی هستند، اظهار کرد: ارتقای تحلیل سیاسی مردم و خروج این امر از دایره افراد خاص نتیجه عملکرد رسانه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ارتقای مردم از نظر فهم و تحلیل سیاسی از جمله رسالت‌های رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: رسانه صحنه کارزار جبهه‌های مختلف فکری و سیاسی و عقیدتی در دنیا است.

وی افزود: گاهی جنگ با دشمن به‌صورت تن‌به‌تن است، اما گاهی این تقابل به‌صورت جنگ نرم و فرهنگی نمود و بروز می‌یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در کارزار فرهنگی باید به ابزار دفاع و گاهی هم تهاجم مجهز شویم، چراکه همیشه نباید مدافع باشیم بلکه برخی مواقع هجوم فرهنگی به دشمن هم ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رسانه دیدبان بوده و دیدبان باید با هوشیاری همه موارد را رصد کند، یعنی مواردی را دیده و گزارش دهد که همه کس قادر به دیدن آن نیستند و از این طریق رسالت دیدبانی خود را به‌درستی ایفا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha