جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: حقوق بشر امریکایی ظلم به انسان‌هاست و هرجا حقوق بشر به ضرر منافع امریکا باشد، آن را نقض می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، دکتر داوود عامری، دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، در نشست حقوق بشر امریکایی تروریسم و تحریم که در سالن قصر شیرین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جنایات امریکا در طول تاریخ و نقض حقوق بشر گفت: بیانیه حقوق بشر سال‌ها محل توجه انسان‌ها بوده است و اسلام به عنوان آیینی که اخوت، صلح و دوستی از اصول آن است، همواره سطحی بالاتر از این بیانیه را دارا بوده است. امریکا همیشه با هدف اینکه نشان دهد مسلمانان مخالف با حقوق بشر هست، انواع تبلیغات و دروغ پردازی‌ها را در سطح جهان پراکنده می‌کند.

وی افزود: یکی از گونه شناسی‌های حقوق بشر، حقوق بشر امریکایی است. ویژگی اصلی آن این است که آن‌ها همواره مدعی حقوق بشر هستند اما اگر با منافع آن‌ها در تضاد باشد، برای خود استثنا قائل می‌شوند و بر جنایات و ظلم‌های خود پرده می‌افکنند. این گونه شناسی دارای یک ظاهر زیبا و باطنی کریه دارد. امریکا با ظاهرسازی خوب و ایجاد رفرم فرهنگی در جهان با عنوان دموکراسی خواهی و اهتمام به حقوق بشر بر ظلم‌های خود پرده می‌اندازد.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی تصریح کرد: امریکا همواره به کشورهای اسلامی و شرقی اتهام نقض حقوق بشر را زده است و اگر لازم باشد به هم پیمانان خود نیز این اتهامات را وارد می‌کند تا منافعش را حفظ کند. اما براساس آمار و اطلاعات جهانی امریکا در صدر بیشترین تبعیض‌های نژادی و طبقاتی است. نمونه آن صحبت های نژاد پرستانه و جنگ طلبانه ترامپ است. خود امریکا با تروریسم را تئوری سازی و ایجاد می‌کنند و برای آن کار ویژه‌هایی مخصوص در نظر می‌گیرند.

وی اظهار داشت: امریکا با هدف برهم زدن نظم جهانی و ایجاد یک آنارشی در کشورهایی مانند یمن، افغانستان و عراق می‌خواهد که بر آن‌ها تسلط پیدا کند و با نام حقوق بشر بر همه آن‌ها پرده می‌اندازد. ویژگی دیگر آن خریدنی بودن این حقوق بشر است. رژیم آل سعود بارها توانسته از جنایات خود تبرئه شود و شاخصه‌های حقوق بشر از امریکا و مدعیان آن خرید.

عامری در پایان با بیان این که ما باید در مجامع بین المللی تعریفی مشخص از حقوق بشر ارائه بدهیم، گفت:. امریکا از همان ابتدا با کشتار سرخ پوست‌ها تا همین جنگ تحمیلی خودمان بارها به جنایات مختلفی دست زده است و حامی گروه های تروریستی مانند منافقین، القاعده، داعش و... است. حتی براساس گزارش‌ها آزمایش‌های بیولوژیکی را که باید بر روی حیوانات انجام گیرد، بر روی مردم افریقا انجام می‌دهد.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha