چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن پاک آیین

حوزه/ محسن پاک آیین دیپلمات و سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان، گفت: تروریسم رسانه‌ای یکی از مصادیق تروریسم امریکایی است که امروز با قدرت خود بر جنایات امریکا صحه می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، دکتر محسن پاک آیین، دیپلمات و سفیر سابق ایران در آذربایجان، در نشست حقوق بشر امریکایی تروریسم و تحریم که در سالن قصر شیرین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تروریسم‌های امریکا در ابعاد مختلف جهانی گفت: مقام معظم رهبری این هفته را حقوق بشر امریکایی اعلام کردند. این تصمیم هدفمند و راهبردی است و نباید به آن نگاه تبلیغاتی و مقطعی داشت.

وی افزود: تروریسم به عنوان رفتار ناپسند ریشه در مبانی نظری امریکایی دارد. انها نگاه سکولار به انسان دارند و اصالت را به قدرت می‌دهد و هر چه در این راه باشند آن را مشروع می‌دانند و حقوق بشر تا جایی برای آن‌ها مشروع است که خلاف منافع امریکا نباشد.

پاک آیین تصریح کرد: امریکا همواره به یک جانبه گرایی پرداخته است و برای حفظ آن به مخالفت با مبانی پذیرفته شده جهانی می‌پردازد. حقوق بشر امریکایی براساس مبانی ستیزی است و اگر مخالف با منافع‌اش باشد حتی علیه موازینی که خود امریکا ان را تصویب کرده است به مخالفت برمی‌خیزد.

وی ادامه داد: برای مثال یونسکو که یک نهاد فرهنگی است و تابع مبانی کشورهای غربی است، روزی را به نام فلسطین می‌نامد و در پی آن امریکا از آن خارج می‌شود. به همین دلیل جنگ و شکنجه و تحریم مشروع است.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان تصریح کرد: حقوق بشر به عنوان یک ابزار در دست امریکا است و ناقض حقوق بشر در دنیا خود به بهانه آن به امور داخلی کشورها دخالت می‌کند. برای مثال تلاش برای قطع برق در ونزوئلا با استفاده از سیستم های سایبری امریکا که این عین نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مظاهر حقوق بشر امریکا، تلاش تغییر نظام ها و دولت ها با ابزار حقوق بشر است. تروریسم رسانه ای بسیار موضوع مهمی است. امروزه عصر اطلاعات است و باید شاهد آزادی اطلاعات باشیم اما امریکا جلوی آن را می‌گیرد و مردم جهان را در جهل قرار می‌دهد و همچنین اطلاع رسانی آن در جهت منافعش مثل تروریسم است تا بتواند افکار عمومی را هدایت کند.

پاک آیین در پایان خاطرنشان کرد: خود امریکا اعتراف کرده که طالبان و داعش و القاعده را تاسیس کرده است و رسانه های غربی در جهت تقویت این نوع تروریسم فعالیت می‌کند. مثلا داعش با استفاده از رسانه‌های اینترنتی مزدوران خود را استخدام می‌کند.

وی افزود: در شرایط فعلی دیپلماسی فعال ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و نهادهای مختلف باید فعال باشند تا حقوق بشر امریکایی را به چالش بکشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha