پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در مدرسه عالی دارالشفا

حوزه/ دومین روز و اختتامیه »کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دومین روز و اختتامیه کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروزبا حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابیون بحرین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر انقلاب در قم و جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس،حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی طی سخنانی اظهار داشت: گروه های تکفیری در مناطق مختلف کشور به ترور می پردازند و همین مسئله دامن گیر شیعیان شده است، به طور مثال ترورهای اخیر برخی از طلاب و امام جمعه کازرون از جمله این اقدامات تروریستی است که دامن شیعیان را گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در جریان شهادت امام جمعه کازرون، آموزش های بسیار عجیبی به تروریست ها داده شد، بنا بر این آموزش ها افرادی مانند مراجع تقلید و مبلغین ظهور امام زمان را به تاخیر می اندازند و باید آن ها را ترور کرد. به آن ها چنان آموزش داده اند که با اسلحه سرد حساس ترین نقاط بدن را در سریع ترین و دقیق ترین حالت ممکن هدف قرار می دهند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا، استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر ما مبنای اعلامیه حقوق بشر را بپذیریم، ناگذیر به نتایج نادرستی می رسیم، در نقطه مقابل حقوق بشر معاصر دیدگاه اسلام قرار دارد، اسلام در تعریف انسان از همان ابتدا او را به عنوان مسجود ملائکه و دارای مرتبه بالا می داند؛ خداوند به این مقدار هم اکتفا نمی کند و می فرماید که ما به بنی آدم و تمامی انسان ها کرامت بخشیدیم.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدحسن زمانی در بخشی از این جلسه خاطرنشان کرد: خود وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که ما داعش را ایجاد کرده ایم، بزرگترین قتل جامعه بشری در جریان جنایات داعش رخ داده است.

وی اضافه کرد: مصر به دلیل فشارهای آمریکا با وجود منابع غنی  خسران بزرگی را متحمل شده و 90 درصد درآمد اقتصادی خود را از دست داده و به آمریکا وابسته شده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه  گفت: فریاد «مرگ بر آمریکا» ترجمان آیات الهی بوده و آمریکا در سه عرصه ایران، کشورهای دنیا و خود آمریکا حقوق بشر را نقض کرده است.

سخنران ویژه این کنفرانس نیز آیت الله شیخ عیسی قاسم بود که به بیان سخنانی اصالت حقوق بشر پرداخت.

وی مطرح کرد: جنایات و جرایمی که آمریکا مرتکب شده، قابل شمارش نبوده و در کشورهای منطقه این جنایت مشهود است؛ از طرفی شمردن و تبیین صرف جنایات آمریکا کفایت نمی کند.

رهبر انقلابیون بحرین یادآور شد: شعار «مرگ بر آمریکا» و «هیهات مناالذله» به تنهایی کافی نیست، البته که این شعارها باید وجود داشته باشد، اما آنچه مهم است این است که همه ما دست به دست هم دهیم تا راهکارهایی را برای تحقق عملی مرگ بر آمریکا پیدا کنیم و نتیجه باید به نابودی سلطه آمریکا در جهان منتهی شود.

در انتهای این کنفرانس، محمدجواد هاشمی نژاد فرزند شهید هاشمی نژاد رئیس موسسه هابیلیان و سعید حقانی فعال حقوق بشر نیز به بیان نکاتی درباره عداوت های آمریکا با ایران پرداختند.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha