پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 نشست علمایی لبنان

حوزه/ علمای برای مخالفت با معامله قرن و تحت عنوان "نباید در برابر یک وجب از سرزمین فلسطین کوتاهی کرد" نشستی در بیروت برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای دینی لبنان از جنبش توحید اسلامی، مجلس علمای فلسطین، هیئت اسلامی فلسطین، جریان ارتقاء، هیئت سنّی یاری مقاومت، جمعیت نور الیقین، جمعیت الفت، جنبش انصار الله، مرکز استشارات فقهی و جنبش امت در بیروت برای مخالفت با معامله قرن و تحت عنوان "نباید در برابر یک وجب از سرزمین فلسطین کوتاهی کرد" نشستی برگزار کردند.

در این نشست شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان و شیخ عطا الله حمود معاون مسئول پرونده فلسطین در لبنان حضور داشتند.

حاضرین در این نشست کنفرانس منامه را مقدمه "معامله قرن" دانستند که آمریکا و اسرائیل از پی آن به دنبال حذف مسئله فلسطین و فراهم آوردن راه های آرامش و صلح برای دشمن است.

علمای حاضر در این نشست بیانیه ای صادر کردند که به شرح زیر است:

اول: کشور های عربی که به دنبال عادی سازی روابط هستند و قدرت های منطقه ای حامی کنفرانس منامه یا معامله قرن با چالش های داخلی زیادی رو به رو هستند و ملت هایی که مطالبه گر حقوق خود هستند را مورد سرکوب و شکنجه قرار می دهند و این ها با حمایت از مسئله فلسطین مخالف هستند و این کشور ها نمی توانند از زیر سیطره آمریکا خارج شوند.

دوم: شکستی که کنفرانس منامه با آن مواجه است آمریکا را به تشدید فشار علیه منطقه به ویژه کشور هایی که کنفرانس منامه را تحریم کردند، وادار خواهد کرد تا برای معامله قرن زمینه سازی شود.

سوم: فشار های آمریکا علیه محور مقاومت به ویژه ایران، سوریه، لبنان و فلسطین افزایش خواهد یافت، لذا برای مقابله با حلقه جدیدی از توطئه ها و فتنه هایی که آمریکا و اسرائیل پی ریزی می کنند، باید در بالاترین حدّ بیدار بود.

چهارم: پیشنهاد های مالی که داماد رئیس جمهور آمریکا برای لبنان، اردن، مصر و فلسطین در مقابل  معامله قرن ارائه داده با یک ذره از خاک فلسطین قابل معاوضه نیست و صد ها برابر آن از عربستان، امارات و قطر گرفته شده و یک تریلیون دلار بیشتر است.

پنجم: این نشست، امت عربی و اسلامی را به آمادگی و بیداری برای ناکام گذاشتن حلقه های جدیدی از توطئه علیه مقدسات، حقوق و نابودی کشور ها دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha