پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه حجت الاسلام مهدی محمدی فر

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه ۱۴ روزه زیبا خوانی قرآن در حوزه استان، گفت: حدود ۳۰ نفر از طلاب استان از مورخۀ ۱۵ تا ۳۰ تیرماه در دورۀ زیبا خوانی قرآن با حضور استاد متانت اعزامی از قم، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) که فرمودند«ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی .هیچ کس با این قرآن همنشین نشد ، مگر آن که چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود؛ فزونی در هدایت، و کاستی ازکوردلی»،گفت: یکی از برنامه های اصلی مدارس علمیه که باید بصورت جدی پیگیری شود و بشکل برنامه هدفمند انجام شود؛ برنامه های قرآنی و ایجاد اُنس با کتاب آسمانی است.

معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه هر چه بیشتر طلاب با قرآن و فعالیتهای قرآنی مأنوس شوند، این خود منشأ برنامه های تربیتی و اخلاقی می باشد،گفت: در مدارس علمیه باید بگونه ای در زمینۀ برنامه های قرآنی ورود پیدا کنیم که منشأ اثر گذار در هر استانی، اساتید قرآن حوزه های علمیه باشند.

وی تاکید کرد: جهت رسیدن به اُفق قرآنی و پرورش نخبگان قرآن محور، می طلبد در زمینه مباحث کلام الهی بصورت تخصصی ورود پیدا کنیم تا هر چه زودتر به برنامه ریزی ایده آل برسیم.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به کلام ارزشمند حضرت امام(ره) در خصوص افتخارات قرآنی، که فرمودند« هر چه در راه خدا بدهیم، و هرچه در راه قرآن بدهیم فخر ماست، افتخار ماست، راه ماست»،گفت: اولین قدم برای اجرای برنامه های قرآنی در جامعه، تربیت نیروی انسانی درزمینه برنامه های قرآنی آنهم در حوزه های علمیه می باشد.

وی با بیان اینکه بر همین مبنا دو دوره قرآنی جهت رشد و شکوفایی هر چه بهتر برنامه های انسان ساز قرآن در استان برگزار می گردد.؛گفت: امید است که طلاب عزیز با گذراندن دوره های زیبا خوانی به مرحله مربیگری رسیده که این خود ظرفیت و سرمایه ای برای پبیشرفت برنامه های قرآنی در استان خواهد بود.

معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه 14 روزه زیبا خوانی قرآن در حوزه استان، گفت: حدود 30 نفر از طلاب استان از مورخۀ 15 تا 30 تیرماه در دورۀ زیبا خوانی قرآن با حضور استاد متانت اعزامی از قم، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی در پایان با بیان اینکه برگزاری دوره دانش افزایی برای مربیان قرآن مدارس علمیه، گامی مثبت در مسیر رشد و شکوفایی متربیان طلبه خواهد بود،گفت: شرط حضور استاد قرآن در کلاس درس تجوید طلاب سال اول، شرکت در دوره های اُنس با قرآن می باشد و شرکت آن عزیزان الزامی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha