شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان

حوزه/ شیخ بلال سعید شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در دومین همایش فکری بین المللی که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب در شهر موصل عراق برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  شیخ بلال سعید شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در دومین همایش فکری بین المللی که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب در شهر موصل عراق برگزار شد، شرکت کرد.

شیخ شعبان در سخنان خود گفت: دشمنان خواستند عراق تجزیه و تقسیم شود، امّا این کشور یکپارچه باقی می ماند و تنوع و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد و قومیت، نعمتی الهی و نشانه ای از نشانه های اوست.

وی اشاره کرد: غلو و افراطی گری ریشه در دین ما ندارد، بلکه ساخته غرب است، لذا ما باید بدانیم هر کس از طریق تنوع، نژاد ها، رنگ ها و مذاهب در ما نفوذ می کند و به دنبال طرح تجزیه است، او خادم طرح فرعون است.

شیخ شعبان افزود: شعار استعمار انگلیس "تفرقه بینداز و حکومت کن" است و هر کس در دایره تفرقه و تجزیه قرار دارد، در مسیر طرح فرعونی حرکت می کند.

روحانی اهل سنت لبنان تصریح کرد: مسبب تمامی حوادث امروز عراق، مادر شرارت ها آمریکاست که به دنبال سرزمین، نفت و ثروت های ماست و نمی تواند وارد عراق یکپارچه شود، لذا به دنبال تجزیه عراق به بخش های شیعه، سنّی، کردی، ایزدی، عربی و ترکمانی است، پس تمامی این مذاهب و نژاد ها باید از هم گسسته شوند تا آمریکا وارد این کشور شود و عدالت و آزادی دروغین را برپا کند.

شیخ شعبان در پایان بیان داشت: غلو و افراطی گری در فضای فقر و نادانی رشد می کند، پس هر کس می خواهد راه غلو افراطی گری را ببندد باید جهل، بی سوادی، فقر، نژادپرستی و عقب ماندگی را کنار بزند تا به عنوان بهترین امت در آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha