پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با تاكيد بر ضرورت پاسخگويي مديران دستگاه هاي دولتي به اصحاب رسانه گفت: اين مسئله در ارزيابي مديران اجرايي لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت دهه كرامت در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني ضمن تبريك ولادت حضرت معصومه (س) با بيان اينكه همه ي ما مديون كريمه ي اهل بيت (س) هستيم اظهار كرد: اميدواريم بتوانيم خدمت گذاران خوبي براي حرم ائمه اطهار عليهم السلام باشيم.

استاندار قم با اشاره به سوالات تخصصي اصحاب رسانه در حوزه هاي اقتصاديي، فرهنگي، سياسي و عمراني افزود: معاونين به تناسب وظايف شان بايستي نشست هاي تخصصي با اصحاب رسانه داشته باشند.

مقام عالي دولت در استان تعامل مديران با اصحاب رسانه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: مديران نبايد از پاسخگويي به پرسش هاي خبرنگاران فرار كنند و اين مسئله در ارزيابي آنها لحاظ مي شود.

سرمست با بيان اينكه خبرنگاران در شناسايي مشكلات و انتقال آنها به مسئولين نقش ويژه ايفا مي كنند افزود: البته در كنار روشنگري و اطلاع رساني انتظار ما از اصحاب رسانه اين است كه اخلاق حرفه اي را رعايت كنند.

وي همچنين با اشاره به ابلاغ دستور برگزاري ملاقات عمومي توسط مديران دولتي گفت: مديران ملزم به برگزاري اين ملاقات ها در ساعات اوليه ي روز هستند.

استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود هماهنگي تيم شهرداري با استانداري را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: پروژه هاي شهرداري قم در جلسات شوراي معاونين ارائه و در برنامه ريزي و سياست گذاري شهري به صورت هماهنگ عمل مي شود.

وي گفت: مجموعه ي حاكميتي استان قم به دنبال توسعه است و از هر گونه اقدام مديريت شهري در اين راستا پشتيباني مي كنيم.

مقام عالي دولت در استان همچنين اجراي برنامه هاي تحول آفرين را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد تلاش كنيم تا در دوره ي مديريتي فعلي كارهاي شاخص و ماندگار در راستاي تحقق الگوهاي توسعه انجام شود.

وي افزود: در همين راستا همايشي براي رونق توليد و جذب سرمايه گذاري برگزار خواهد شد و از همه ي استعدادها و ظرفيت ها براي اجراي اين همايش استفاده خواهد شد.

سرمست بحث انتصابات خود را نيز مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اگر كسي اعتقاد به برنامه هاي دولت نداشته باشد نمي تواند در تيم مديريتي استان قم باشد؛ اما با برخوردهاي سليقه اي كسي ازاين تيم حذف نخواهد شد.

وي برايند تغييرات مديريتي را بر اساس بازخوردهاي دريافت شده مثبت ارزيابي و خاطرنشان كرد: تا پايان دوره ي خدمتي؛ هر جا احساس كنم مديري كارايي لازم را ندارد، در تغيير وي تعلل نخواهم كرد.

استاندار قم ادامه داد: هم افزايي؛ آرامش و تعامل شرط پيشرفت و توسعه ي استان است و اين مسئله در دستوركار مجموعه ي حاكميتي استان قم قرار دارد.

مقام عالي دولت در استان گفت: از سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي بايستي براي تحقق الگوي پيشرفت بهره بگيريم.

استاندار قم همچنين با اشاره به فعاليت كانال ها در فضاي مجازي اظهار كرد: طي نشستي ويژه با مديران كانالها، سخنان، نظرات و انتقادات ايشان شنيده خواهد شد.

 

معاونين استاندار قم نيز در اين نشست به سوالات خبرنگاران در زمينه هاي سياسي امنيتي، اقتصادي، عمراني، فرهنگي و اجتماعي پاسخ گفتند.

سيد محمدرضا هاشمي معاون سياسي امنيتي استاندار قم در پاسخ به سوال يك خبرنگار؛ با بيان اينكه جمع آوري معتادين متجاهر با نيروي انتظامي و نگهداري آنها با بهزيستي است گفت: 743 نفر از معتادين متجاهر در ايام نوروز جمع آوري و به مدت سه ماه نگهداري شدند.

وي با اشاره به پيش بيني فضايي براي نگهداري و آموزش معتادين متجاهر افزود: با اجراي اين طرح شاهد بهبود وضعيت سطح شهر و كاهش آسيب هاي ناشي از مواد مخدر خواهيم بود.

معاون استاندار قم همچنين با اشاره به ضرورت در دسترس عموم قرار گرفتن آمار ازدواج و طلاق گفت: اين اطلاعات داراي طبقه بندي محرمانه نيستند و آمار واقعي بايد در اختيار مردم قرار بگيرد.

هاشمي همچنين با بيان اينكه در زمينه ي حجاب و عفاف نيز وظايف دستگاه هاي دولتي مشخص شده است گفت: متوليان اين امر موظفند براي حفظ قداست جايگاه شهر مقدس قم تلاش نمايند.

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به وضعيت واحدهاي صنعتي آلاينده اظهار كرد: منع درخواست سرمايه گذاري در حوزه هاي خاص برداشته شده است و آن دسته از درخواست هايي كه صلاحيت دارند پس از تاييد محيط زيست مراحل اداري جهت اخذ مجوز را انجام دهند.

وي رويكرد سلامت محور در حوزه ي سرمايه گذاري را مورد توجه مسئولان استان قم دانست و افزود: در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 6 برابر زمين واگذار شده است كه نشان دهنده ي افزايش سرمايه گذاري در استان قم هستيم.

غضنفري در ادامه با بيان اينكه بودجه ي مصوب استان قم با شرايط پروژه هاي عمراني همخواني ندارد گفت: مديران مكلف شده اند از محل متفرقه و شناور سهم استان را از دستگاه هاي ملي بگيرند.

معاون استاندار قم بيان كرد: با وجود همه ي تلاش ها اعتبارات دولتي بسيار كم است و پاسخگوي نيازهاي استان نيست و به دنبال جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي هستيم.

معاون امور عمراني استاندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به بعضي مشكلات حقوقي مونوريل اظهار كرد: در جلسه اي به رياست دكتر لاريجاني مصوب شد اعتبارات ملي براي اجراي آن تخصيص داده شود.

وي با بيان اينكه اين پروژه مبناي كارشناسي نداشته است افزود: در شرايط حاضر امكان تغيير كاربري اين پروژه را نداريم؛ و براي اجراي آن نيز نيازمند اعتبارات ملي هستيم.

بهشتي در ادامه با اشاره به حل بخش قابل توجهي از مشكلات پروژه ي فرودگاه قم افزود: تفكيك فاز گردشگري از فرودگاه قم در دست اقدام است و سرمايه گذاران جديد نيز به اين تفكيك اهميت ويژه قائل بوده اند.

وي با بيان اينكه فرودگاه محرك خوبي براي رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است گفت: با توجه به اينكه تجربه ي ساخت فرودگاه توسط بخش خصوصي را نداشتيم اين پروژه با مشكلاتي مواجه شد كه در حال رفع آنها هستيم.

معاون استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود بحث حق آبه هاي كشاروزي را مورد توجه قرار داد و گفت: نعمت بارش هاي ابتداي سال جاري موجب شده است تا وضعيت خوبي در سدهاي بالاست استان قم داشته باشيم.

وي گفت: 40 ميليون متر مكعب براي حق آبه ي درياچه نمك و دشت مسيله و 5 مييليون متر مكعب براي حق آبه هاي كشاورزي در نظر گرفته شده است.

بهشتي همچنين با اشاره به پروژه هاي عمراني در حال اجرا در منطقه پرديسان قم اظهار كرد: در هر نقطه اي از شهر قم كه مشكل وجود دارد براي حل آنها تلاش مي كنيم و پرديسان نيز باز اين قاعده مستثني نبوده است.

معاون استاندار قم عدم موافقت استان با تغيير كاربري در دانشگاه ها را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: طرح هايي كه جنبه ي صرف تجاري داشته باشند مورد موافقت قرار نخواهند گرفت.

وي اعتبارات 1850 ميليارد توماني شهرداري قم را نيز مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: دولت نيز شهرداري را در راستاي اجراي طرح هاي عمراني حمايت مي كند.

معاون استاندار قم در ادامه پيگيري انسداد چاه هاي آب غيرمجاز را در دستور كار دستگاه هاي مسئول دانست و تصريح كرد: در حال توافق با وزارت نيرو براي تخصيص آب در قبال بستن چاه هاي غيرمجاز هستييم تا واحدهاي صنعتي با مشكل مواجه نشوند.

وي متولي دفن پسماندهاي صنعتي را واحدهاي توليدكننده دانست و گفت: سايتي در منطقه اقتصادي سلفچگان در راستاي تخليه پسماند صنعتي در نظر گرفته شده است كه بعضي به اين مسئله تمكين نمي كنند و بايد برخورد جدي با آنها صورت بگيرد.

بهشتي افزود: در حال جانمايي سايت پسماند صنعتي ديگري در كنار سايت پسماند خانگي البرز نيز هستيم.

همچنين يونس عالي پور با اشاره به برنامه هاي دهه ي كرامت در استان قم، پرسش يكي از خبرنگاران در رابطه با پرداخت مطالبات بخش خصوصي را پاسخ گفت و بيان كرد: مطابق قانون مطالبات بخش خصوصي پرداخت مي شود.

حيدري فرماندار قم نيز با اشاره به برنامه ي استان قم براي مقابله با قهوه خانه هاي غيرمجاز اظهار كرد: اين طرح در كنار 15 طرح ديگر در راستاي بهبود وضعيت اجتماعي و فرهنگي قم در دستور كار قرار دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha