پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: زندگی معنوی، علمی، ولایت‌مداری و عفت و پاکدامنی حضرت معصومه (س) باید برای همه شیعیان اعم از زنان و مردان الگو باشد.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به شخصیت والای حضرت معصومه (س) اظهار داشت: حضرت معصومه (س) بانویی است که هم خواهر امام، هم دختر امام و هم عمه امام است و به عنوان حامی امام زمان خود از مدینه به قصد زیارت و حمایت از امام رضا (ع) به سمت مشهد حرکت کرده و در شهر قم به دلیل بیماری جان خود را از دست داده و در آنجا مدفون می‌گردد که حرم مطهرش امروز ملجاء شیعیان و محبین ائمه معصومین (ع) است.

وی ادامه داد: فارغ از فرزند امام بودن، شخصیت حضرت معصومه (س) یک شخصیت والایی است که رجوع به زیارت نامه ایشان که از یک امام صادر شده است بیانگر اوج عظمت حضرت است و در آن همه ائمه معصومین (ع) را مورد خطاب قرار می‌دهیم، گویا حرم حضرت حرم همه معصومین (ع) است.

امام جمعه تکاب با اشاره به حدیث امام هفتم (ع) درباره حضرت معصومه (س) افزود: وقتی حضرت معصومه به سؤالات رجوع کنندگان به امام کاظم (ع) سوال دادند و امام از این موضوع خبردار شدند، همان جمله‌ای را که پیامبر اسلام (ص) در شأن حضرت فاطمه زهرا (س) استفاده کرده بودند، بیان کرده و فرمودند، " فداها ابوها" که این جمله نشان دهنده اوج عظمت و فضیلت حضرت معصومه (س) می‌باشد.

وی بیان داشت: روز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است و زندگی معنوی، علمی، ولایت‌مداری و عفت و پاکدامنی حضرت معصومه (س) باید برای همه شیعیان اعم از زنان و مردان الگو باشد.

حجت الاسلام برادری گفت: وجود نازنین حضرت معصومه (س) موجب راه‌اندازی حوزه علمیه قم شد که امروز به عنوان بزرگترین مرکز علمی جهان تشیّع است و شخصیت‌های والایی همچون امام راحل (ره) آیت الله بروجردی، سید حسن نصرالله و شیخ زکزاکی که کل آفریقا و جهان را تکان داد از خروجی‌های حوزه علمیه قم است که به برکت وجود حضرت معصومه (س) در قم می‌باشد.

وی در پاسخ به شبهاتی که در برخی محافل مبنی بر عدم ازدواج حضرت معصومه (س) بیان داشت: برخی‌ها بخاطر عدم علم بیان می‌کنند که اهل بیت خود مردم را به ازدواج تشویق می‌کردند اما برخی‌ها مثل حضرت معصومه (س) ازدواج نکردند، در حالی که مهم‌ترین مسئله که در دین هم بدان تاکید شده است هم‌کفّ بودن زوجین است و همانگونه که در روایات بیان شده است که اگر امام علی (ع) نبود کُفّی برای حضرت زهرا (س) پیدا نمی‌شد،  حضرت معصومه (س) هم بدلیل نبود هم کفّ ازدواج نکردند و بیانات امام کاظم، رضا، و امام جوا (ع) در وصف حضرت معصومه دال بر فضائل بالای حضرت می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha