چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام گلزاده

حوزه/ نماینده سازمان حج و زیارت برپایی نمایشگاه جامعی از تولیدات اعتاب مقدس می تواند دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته باشد تا همگان با تولیدات آستان های مقدس آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صادق گلزاده در سیزدهمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در سالن جلسات ساختمان کریمه آستان بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط شبکه‌ای میان اعتاب مقدس جهان اسلام اظهار کرد: سازمان حج و زیارت بیشتر فعالیت‌های خود را در خارج از ایران اسلامی دنبال می‌کند و حجم قابل توجهی از زائران آستان‌های مقدس جهان را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند که با همت سازمان حج و زیارت در اعتاب خارج از ایران حضور می‌یابند.

وی از جایگاه دیپلماسی در میان اعتاب مقدس یاد کرد و افزود: تعریف این دیپلماسی این است که تعامل و همکاری و همراهی عتبه‌ها به هر شکل ممکن به وجود آید.

نماینده سازمان حج و زیارت مطرح کرد: برای اینکه بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم به چشم‌انداز نیاز داریم که در امتداد این چشم‌انداز باید اهداف و سیاست‌های راهبردی و بیانیه ماموریت و وظایف و ساختار را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: کلام اهل بیت(ع) اگر در دل و جان همه مردم اعم از شیعه و مسلمان و غیرمسلمان نفوذ کند شاهد گرایش جهانیان به اهل‌بیت(ع) خواهیم بود.

نماینده سازمان حج و زیارت خواستار استفاده از تجربه و ظرفیت بزرگ حج شد و تصریح کرد: جهانیان به برتری ایران در زمینه حج اذعان دارند و می‌توانیم با برنامه‌ریزی فرهنگی کاربردی زائرمحور کاری کنیم که آستان‌های مقدس به الگویی برای جهانیان مبدل شود و این دغدغه‌مندی توسط زائران عراقی به عتبه های مقدس این کشور منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: همه طراحی ها باید بر محوریت ایمان و معرفت افزایی صورت گیرد و برنامه جامع عمقی و محوری تدوین کنیم تا برنامه های عتبه های مقدس جایگاه والایی یافته و رضایتمندی زائران را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام گلزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: برپایی نمایشگاه جامعی از تولیدات اعتاب مقدس می تواند دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته باشد تا همگان با تولیدات آستان های مقدس آشنا شوند.

 

انتهای پیام// ۱۵/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha