جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد یوسف شاکری

حوزه/ رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی گفت: دوازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید از ۱۷ تیرماه در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمدیوسف شاکری، عصر امروز در نشست مطبوعاتی اعلام برنامه‌های دهه کرامت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان‌شرقی، در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت امسال در کشورهای همسایه مثل آذربایجان، ارمنستان، عراق، گرجستان، پاکستان و افعانستان انجام شده است.

وی افزود: مقدمات حضور تعدادی از مداحان از استان آذربایجان‌شرقی در کشور گرجستان در طول دهه کرامت فراهم شده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه افزایش کیفیت و غنای برنامه‌ها اولویت امسال دهه کرامت است، افزود: امسال در برنامه‌ریزی کشوری کاهش حجم برنامه‌ها مورد تأکید قرار گرفته و افزایش کیفیت و غنای برنامه‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

شاکری اضافه کرد: برنامه‌های دهه کرامت امسال در سه بخش عمومی، خدمت‌رسانی و فعالیت در زمینه اشتغال‌زایی دسته‌بندی شده‌اند و بر تأثیرگذاری حضور خادمان علی بن موسی‌الرضا(ع) به عنوان سفیران آن حضرت تأکید داریم.

وی بیان داشت: دوازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید، حضور در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، سرکشی خادمان به بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها، پرچم گردانی و دیدار با ائمه جمعه از جمله برنامه‌های عمومی دهه کرامت است که از سیزدهم تا بیستم تیر برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های حوزه خدمت رسانی گفت: ادامه اعزام زائر اولی‌ها به زیارت امام رضا (ع)، پرداخت مرحله دوم وام کمک هزینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان به مبلغ ۵ میلیون تومان، شروع فعالیت و اجرایی شدن مهدالرضا به عنوان مهدکودک‌های قرآنی از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام خواهد شد.

شاکری از نهایی شدن مهمترین طرح نمایندگی آستان قدس رضوی در استان برای رونق اشتغال و تولید خبر داد و افزود: طرح پرورش دام سبک در شهرستان هوراند در دهه کرامت کلید خواهد خورد که حدود شش ماه روی آن کار شده است و در این راستا برای ۱۰۵ نفر از روستاییان هوراند در ۳۷ روستا در این زمینه ۸ میلیارد تومان وام با سود سه‌ونیم درصد پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: نمایشگاه رواق رضوی در پارک ائل‌گلی تبریز در ۲۰ غرفه برپا خواهد شد و سعی خواهیم کرد جلوه‌ای از روند خدمت‌رسانی بی‌منت در زمینه‌های مختلف را به نمایش بگذاریم.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی بیان داشت:  برگزاری کنگره شعر رضوی با حضور شاعران برتر کشور و شاعران رسای آذربایجان، مشاوره حقوقی برای مردم، رونمایی از ۱۴ کتاب شعر رضوی، برگزاری کرسی تلاوت با حضور قاری برتر مسابقات قرآن کشور و کارگاه داستان نویسی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی است.

شاکری با بیان اینکه مهدالرضا به صورت پایلوت در ۲ شهرستان استان فعالیت می‌کرد، گفت: با مطالعات و اجرای آزمایشی این طرح در استان، به نقاط ضعف و قوت آن دست پیدا کردیم و در طرحی ابتکاری در این مدارس مهدکودک‌ها قرآن را به زبان ترکی به کودکان آموزش دهیم. برای اعطای مجوز و پروانه فعالیت این مهدکودک‌ها نیز آمادگی کافی وجود دارد و متقاضیان می‌توانند اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ افزایش ارادت و محبت مردم به اهل بیت (ع) و آقا علی‌بن‌موسی‌ارضا(ع) در جامعه و دوطرفه بودن و جا بازکردن ایشان در زندگی ما از جمله اهداف مهم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha