جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعی از سیاستمداران ارشد پاکستان

حوزه/ به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانسی با عنوان "تحولات منطقه و نقش پاکستان" در اسلام آباد برگزار شد، سخنرانان در این کنفرانس گفتند: کشورهای آسیایی با تهدیدها و چالش های زیادی روبرو هستند و برای مبارزه با این مشکلات باید جلوی نفوذ آمریکا بیستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانسی با عنوان "تحولات منطقه و نقش پاکستان" به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان با حضور نعیم الحق دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، سناتور رحمان ملک از حزب مردمی پاکستان، اعجاز چوهدری عضو ارشد حزب تحریک انصاف، سید نیر حسین بخاری رئیس سابق مجلس سنای پاکستان، لیاقت بلوچ دبیر جماعت اسلامی پاکستان و جمعی از سیاستمداران برجسته این کشور در شهر اسلام آباد برگزار شد.

 هدف توطئه معامله قرن حفظ  منافع رژیم غاصب صهیونیستی است

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: معامله قرن توطئه ای بزرگ برای هموار کردن راه غصب فلسطین است و امت مسلمان این توطئه دشمن را رد کردند. آمریکا اول با جنگ به دنبال تامین امنیت رژیم جعلی اسرائیل بود اما با ناکام ماندن در این طرح اکنون توطئه معامله قرن را برای حفظ منافع رژیم غاصب صهیونیستی به اجرا گذاشته است، اما این طرح هم به خاطر ایستادگی مسلمانان و خصوصا مردم مظلوم فلسطین ناکام خواهد شد.

وی افزود: امروز کشورهای آسیایی با تهدیدها و چالش های زیادی روبرو هستند و برای مبارزه با این مشکلات باید جلوی نفوذ آمریکا بیستیم، علت اصلی فشارهای آمریکا به ایران سیاست های تهران در مورد معامله قرن است و به خاطر سیاست های تهران امروز این توطئه بزرگ شکست خورده است و البته پاکستان نیز برای پایان دادن به جنگ یمن و بهبود روابط ایران و عربستان تلاش کند.

تهدید بزرگ برای منطقه رژیم جعلی اسرائیل است نه ایران

نعیم الحق دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان هم در سخنرانی خود گفت: دولت فعلی با نگاه جدید در حال تدوین سیاست های خارجی است و تهدید بزرگ برای منطقه رژیم جعلی اسرائیل است نه ایران. پاکستان نیز در تنش میان ایران و آمریکا از آمریکا حمایت نکرده و نخواهد کرد و ما در هیچ جنگی شرکت نخواهیم کرد و بر این باوریم تا زمانی مسئله فلسطین حل نشود در منطقه امنیت نخواهیم داشت.

پاکستان باید برای بهبودی روابط کشورهای اسلامی تلاش کند

رحمان ملک عضو مجلس سنا و وزیر کشور پاکستان هم اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل را غیر قانونی خواند و اظهار داشت: برای امنیت منطقه باید همه مسلمانان تلاش کنند و تا زمانی مسلمانان متحد نشوند تجاوزهای بیرونی ادامه خواهند داشت، پاکستان باید برای بهبودی روابط کشورهای اسلامی تلاش کند و از سویی امنیت ایران و افغانستان برای پاکستان بسیار مهم است.

سید نیر بخاری رئیس سابق مجلس سنای پاکستان هم گفت: غرب برای تضعیف کشورهای آسیایی تلاش زیادی کرده است و آمریکا پس از نابود کردن عراق با اتهامات بی اساس علیه ایران در سدد جنگ افروزی در منطقه است.

اگر آمریکا به ایران تجاوز کند پاکستان همراه با ایران خواهد ماند

صاحبزاده حامد رضا رئیس شورای اتحاد سنی پاکستان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: ایران یک کشور اسلامی و همسایه پاکستان است و ما به عنوان یک ملت باید به آمریکا پیام بدهیم که در هرگونه تجاوز آمریکا علیه ایران با برادران ایرانی ایستاده ایم و دولت هم اعلام کند که اگر آمریکا به ایران تجاوز کند پاکستان همراه با ایران خواهد ماند.

صفدر عباسی عضو سابق مجلس سنای پاکستان هم تاکید کرد: در هرگونه تجاوز آمریکا علیه ایران، پاکستان باید همراه ایران بایستد.

اعجاز چوهدری عضو ارشد حزب حاکم پاکستان هم گفت: پاکستان نه در هند نه در افغانستان خواهان جنگ نیست، جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین و جنایات هند علیه مردم کشمیر باید پایان یابد و درمورد جنگ یمن موضع گیری حزب تحریک انصاف واضح است و در مجلس ملی پاکستان هم ما با ورود پاکستان در جنگ یمن مخالفت کرده بودیم، چون ما نمی خواهیم در منطقه جنگی رخ دهد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha