جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه در سالهای اخیر نگاه اساتید حوزوی به مسئله پژوهش، تخصصی تر و جدی تر شده است، گفت: خوشبختانه زیرساخت های نهادینه سازی مسئله پژوهش و تحقیق در مدارس علمیه ایده ال است.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: منابع کافی و لازم برای انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه های علمیه به اندازه کافی موجود است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: از این رو طلاب در بحث انجام امور پژوهش در حیطه دین هیچگونه مشکلی ندارند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر نگاه اساتید حوزوی به مسئله پژوهش، تخصصی تر و جدی تر شده است، گفت: خوشبختانه زیرساخت های نهادینه سازی مسئله پژوهش و تحقیق در مدارس علمیه ایده ال است و تنها نیامند همت طلاب هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از سوی دیگر تجهیز مدارس دینی به رایانه و دسترسی طلاب به اطلاعات و فضای مجازی باعث گسترده تر شدن مسئله پژوهش شده است.

وی تصریح کرد: ان شاء الله برای سال تحصیلی آینده برنامه ای مدون برای توسعه هرچه بیشتر مسئله پژوهش در دستور کار داریم که بی شک اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام اسفندیاری بیان کرد: اساتید حوزوی باید در کنار مسایل تربیتی و تهذیبی، پژوهش و تحقیق را نیز مدنظر داشته باشند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در این برهه خاص از تاریخ و نیز با وجود این همه شبهه و تفکرات الحادی و القادی باید طلاب و روحانیون سطح تحقیقات و پژوهش های خود را بیشتر کنند تا بتوانند جوابگوی سئوالات شرعی جامعه به ویژه نسل جوان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha