جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفری فراهانی

حوزه/ دبیر کمیته علمی همایش ابوطالب(ره) از ارسال ۲۷۰ مقاله از ایران و کشورهای عراق، سوریه و مصر به دبیرخانه همایش بین المللی ابوطالب، حامی پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش خبرگاری «حوزه»، حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: حضرت ابوطالب(ع) به عنوان شیخ البطحاء و عموی بزرگوار رسول خدا(ص) در تاریخ اسلام دارای شخصیت بی نظیر و مظلومی است.

 

مسئول دبیرخانه همایش ادامه داد: در زمینه اهداف برگزاری این همایش می توان گفت، حضرت ابوطالب(ره) از منظر پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان بر خلاف آنچه که ناصبیان تهمت می زنند، فردی است که به صورت کامل از پیامبر اکرم (ص) دفاع کرده و مسلمان و مؤمن بوده است. متأسفانه شخصیت ابوطالب، حتی برای برخی نخبگان حوزوی نیز ناشناخته است تا رسد به عموم مردم. بنابر این تلاش شده است که با برگزاری همایشی در خور و با شکوه، شخصیت ایشان هرچه بیشتر و بهتر برای اقشار مختلف مردم در داخل و خارج کشور معرفی و احیا شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از جمله ناصبیان سؤالات و شبهاتی در زمینه شخصیت ابوطالب(ره) اظهار و تردیدهائی ایجاد می کنند که لازم است به آنها پاسخ داده شود. بنابر این می توان گفت دلیل دوم برگزاری همایش ابوطالب، حامی پیامبر اعظم(ص) پاسخ گویی به این گونه سؤالات و شبهات است.

 

حجت الاسلام جعفری فراهانی معرفی منابع در زمینه شخصیت حضرت ابوطالب(ره) را از جمله دلایل برگزاری همایش ابوطالب، حامی پیامبر اعظم(ص) دانست و اظهار کرد: در زمینه معرفی شخصیت جناب ابوطالب، منابع و آثار فراوانی از سوی علمای اهل سنت و علمای شیعه وجود دارد که متأسفانه ناشناخته مانده اند و در این همایش تلاش می شود این منابع و تراث علمی به جامعه نخبگانی و مردم معرفی شوند.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه اسلامی با شخصیت جناب ابوطالب، آشنا نیستند، اظهار کرد: همایش ابوطالب تلاش می کند با تدوین مقالات و تألیفات در زمینه شخصیت جناب ابوطالب، وی را در ابعاد شخصیتی و خدمت به رسول خادا(ص)، اسلام و مسلمانان به نسل جوان جامعه اسلامی در داخل و خارج کشور معرفی کند.

 

دبیر کمیته علمی همایش ابوطالب(ره) در ادامه سخنان خود با اشاره به مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پس از فراخوان ارسال مقالات به زبان های مختلف تاکنون 270 چکیده و اصل مقاله از داخل کشور و کشورهای عراق، سوریه و مصر و مناطق دیگر به دبیرخانه رسیده و کمیسیون های تخصصی سرگرم بررسی و ارزشیابی آنها می باشند.

 

وی در پایان اظهار کرد: اگرچه فرصت ارسال چکیده ها به اتمام رسیده ولی با توجه به استقبال علاقه مندان دبیرخانه همایش همچنان آمادگی دریافت چکیده ها را دارد.

 

یادآوری می شود، آخرین فرصت ارسال اصل مقالات پایان مهرماه 1398 است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha