جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مناطق روستایی انتاریو از فقدان مسجد رنج می برند

حوزه/ افتتاح یک مسجد در شهرستان ولینگتون در منطقه روستایی انتاریو در کانادا نشان داد که مسجد و عبادتگاه اسلامی در این مناطق یکی از نیازهای ساکنین و جامعه اسلامی محسوب می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان مناطق روستایی انتاریو در کشور کانادا از فقدان مسجد و عبادتگاه اسلامی ابراز نارضایتی کردند.

کاشف علی رئیس نخستین مسجد شهرستان ولینگتون، ضمن بیان اینکه تعداد مسلمانان در منطقه روستایی انتاریو رو به افزایش گذاشته و نیاز به ساخت مساجد بیشتری وجود دارد گفت: ما متوجه شدیم که هیچ مسجدی تا مسافت زیادی وجود ندارد. هیچ مسجد یا نمازخانه ای در راک وود، جورج تاون، ورنج ویل، فرگوس، آرتور، هیلزبرگ و دیگر نواحی اطراف وجود ندارد.

ساختمان این مسجد قبلا کلیسا بوده و علی آن را در مارس 2019 به عنوان صدقه خریداری کرده و برای آرامش روح مادرش که یک سال پیش فوت کرده است، این ساختمان را به مسجد تغییرکاربری داده است.

علی که مسجد را «دارالقمر» نامگذاری کرده گفت: من این مسجد را به نام مادرم که قمر بود گذاشتم و تصمیم گرفتم نام او را به روی این مکان بگذارم.

 

گفتنی است افتتاح این مسجد در آوریل سال گذشته سبب شد مسلمانان منطقه متوجه استقبال قابل توجه نمازگزاران به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان شوند. درحالی که مسلمانان کمی در منطقه زندگی می کنند، اما به دلیل نبود مسجد در مناطق اطراف، بسیاری از نمازگزاران از بخش های مختلف در مسجد حضور یافتند.

عاطف معین از اعضای هیات مدیره مسجد گفت: ما عقیده داریم وقتی که یک عبادتگاه بسازیم و مردم برای نماز خواندن به آن مراجعه کنند، ثواب زیاد خدمت به جامعه نصیبمان می شود. ما اینجاییم که به جامعه خدمت کنیم نه اینکه چیزی از آن ها بگیریم.

گفتنی است آخرین آمارگیری ملی کانادا در سال 2011 نشان می دهد که این کشور نزدیک به 1 میلیون و 53 هزار مسلمان دارد یعنی تقریبا 3.2% جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده و اسلام دومین دین در این کشور پس از مسیحیت محسوب می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha