جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین پیام رسان آنلاین برای مسلمانان راه اندازی شد

حوزه/ در حالی که فضای جامعه غربی به ویژه به سبب حملات تروریستی علیه مساجد هم اکنون برای بسیاری مسلمانان از جمله پناهندگان و مهاجران سخت و استرس آمیز شده است، وبسایتی در کانادا برای رسیدگی به مشکلات روانی و کمک رسانی حرفه ای برای مسلمانان راه اندازی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از Globe Newswire ، در پاسخ به فضای استرس آمیز و نگران کننده ای که مهاجران و پناهندگان مسلمان در خارج از کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند، یک وبسایت جدید با نام «تراپی لاین دات اورگ» اخیرا در کانادا راه اندازی شده است و قرار است نخستین سکوی خدمات رسانی درمان روان شناسی از طریق «پیام رسانی مستقیم آنلاین» به صورت ناشناس برای مسلمانان باشد.

فیصل خان بنیانگذار و مدیر این وبسایت گفت: پس از تحقیقاتی که در دسامبر 2018 انجام دادیم دریافتم که افسردگی افزایش بی سابقه ای در میان اعضای جامعه اسلامی داشته است و به این نتیجه رسیدیم که کاری باید در این رابطه در مقیاس وسیع انجام بگیرد.

این وبسایت زمانی در آوریل 2019 افتتاح گردید که خان، موسس آن که در ایالت میشیگان آمریکا زندگی می کند، اغلب با مسلمانانی روبرو می شد که در پی حوادث اخیر و اسلام هراسی ها در جوامع غربی به افسردگی و دیگر مشکلات دچار شده بودند.

خان خاطر نشان کرد: حوادثی که در سرتاسر جهان به وقوع می پیوندند از جمله حمله تروریستی علیه مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند سبب افزایش نگرانی ها و افسردگی در جامعه جهانی مسلمانان شده اند. در نتیجه بسیاری از آنان به دنبال مکانی هستند که با سئوالات، نگرانی ها و ترس هایشان مواجه شوند.

وی افزود: هرچند خط کمک های زیادی برای مسلمانان وجود دارد اما فقدان افراد حرفه ای که بتوانند کمک رسانی کنند و در موارد جدی تر ایفای نقش کنند دیده می شد و درمانگر و روانشناس باید به این مشکلات رسیدگی کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha