شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم جشن دهه کرامت

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تبریک فرارسیدن میلاد این بانو گفت: ماه ذی‎القعده ماه فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مراسم افتتاحیه دهه کرامت و آیین خطبه خوانی آستان مقدس که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، فرارسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: این دهه برای تکریم مقام امامت، ولایت، دختر نمونه آل الله، امامزادگان و حضرت احمد بن موسی(س) تشکیل و ایجاد شد. ماه ذی القعده اولین ماه حرام و ماه امام هشتم و ماه فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است.

وی بر لزوم شادی در ایام فرخنده میلاد اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: شیعیان همانگونه که در ایام عزای اهل بیت(ع) به عزا و سوگواری می پردازند، در ایام شادی اهل بیت(ع) نیز باید رسم شادی را به جای آورند چرا که این مساله به معنای احیای امر و ترویج معارف و زندگی به سبک و سیره اهل بیت(ع) است.

آیت الله سعیدی شادی در مراسم اهل بیت(ع) را دنباله روی از معارف این خاندان عنوان کرد و اظهار داشت: دهه کرامت و امثال آن برای اینست که شیعیان زندگی خود را با اهل بیت(ع) تطبیق دهند و همانگونه که از لفظ شیعه انتظار می رود پیرو و تابع باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) توسط 4 امام تکریم شده اند، تصریح کرد: روز میلاد حضرت معصومه(س) را روز دختر نامیده اند تا دختران جامعه ما ایشان را لحاظ رفتاری و فکری الگو قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: رسیدن حضرت معصومه(س) به این مقام و عظمت، مسلما بی جهت نیست و باید سیری در زندگی ایشان در طول این دهه مبارک انجام گیرد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از حضور حضرت آیت الله  علوی گرگانی، علما، بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین، شخصیت های فرستاده شده از کشور دوست و برادر عراق، تولیت آستان مقدس رضوی و همه کسانی که در این مراسم حضور یافته و به این جلسه خدمت می کنند، تقدیر و تشکر می کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha