چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان، با تاکید بر اینکه کرسی های آزاداندیشی باید زمینه آگاه سازی جوانان به ددمنشی و جنایات امریکا باشد، گفت : با توجه به اینکه حوزه های علمیه روحانیون مسئولیت بسیار خطیری در مقطع فعلی دارند باید آگاه سازی آنها از توطئه های دشمنان آگاهانه و با تحلیل های سیاسی سالم و درست باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل را کوتاه کردن دست استکبار جهانی از ذخایز سرشار نفتی و معدنی کشورمان دانست و گفت: هرچند قبل از انقلاب کشورمان از همه امکانات و رفاه نسبی برخوردار بود ولی شاه خائن با در اختیار گذاشتن ذخایر کشورمان خود را خادم امریکا می دانست.

وی تصریح کرد : صدای هماهنگ مخالفت مردم در برابر رژیم ستمشاهی به منظور کوتاه کردن دست جنایتکاران امریکایی باعث شد تا انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل ، روحانیت و آگاهی مردم به پیروزی برسد.

مدیر حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه تسخیرلانه جاسوسی از دیدگاه امام راحل انقلاب دوم بود، گفت: هرچند لانه جاسوسی امریکا یک ساختمان کوچک بود ولی به دلیل برنامه ریزی هایی که استکبار جهانی علیه نابودی انقلاب اسلامی در این ساختمان داشت امام راحل تسخیر این ساختمان را انقلاب دوم کشورمان دانست.

وی به آسیب هایی که از طرف استکبارجهانی جوانان عزیزکشورمان را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: خوی تجاوزگری امریکا به استقلال طلبی، آزادیخواهی و تمامیت ارضی کشورمان دلیل اصلی مبارزه ملت ایران با دولتمردان امریکا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی، به عدم پایبندی امریکا به قوانین بین المللی و بشردوستانه در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری کشورمان با بیش از 300مسافردر آب های خلیج فارس اشاره کرد و گفت : درحالی که پدافند هوایی سپاه می توانست پهباد امریکایی با 30 جاسوس درحریم هوایی کشورمان را بزند ولی به خاطرازبین رفتن جان انسانها این کار را انجام نداد .

وی، حضورامریکا درجنگ هشت ساله باهمراهی 38 کشورجهان، توطئه طبس و.... را از دیگردشمنی های استکبارجهانی با جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت : خدا را شاکریم که با رهبری هوشیارانه مقام معظم رهبری ، همراهی مسئولین و امت شهید پرور کشورمان با مقاومت در برابر تمام توطئه های دشمنان توانسته ایم این انقلاب را به سراسر جهان منتقل کنیم .

مدیر حوزه علمیه کاشان، ساقط نمودن قوی ترین و پیشرفته ترین پهباد جاسوسی جهان را نشانه اقتدار بسیار بالای توان نظامی کشورمان دانست و گفت: اینکه ایران توانست آرکیو170 پیشرفته ترین پهباد امریکایی در پاکستان را از مدار خارج کند و سالم به زمین بنشاند خود نشان دهنده عظمت ایران در جهان می باشد.

وی ، پشیمان شدن ترامپ در حمله به ایران را خدعه و نیرنگ دانست و با بیان اینکه حضور یک ناو در خلیج فارس به معنی جنگ است، گفت :با توجه به اینکه جمهوری خواهان امریکا در تمام دنیا جنگ افروز هستند، ترامپ هم یک جمهوری خواهی است که گاهی پیشنهاد جنگ و مذاکره می دهد ، در جایی از ایران در عدم سقوط هواپیمایی جاسوسی با 30 سرنشین تجلیل می کند، واسطه برای مذاکره می فرستد ولی برجام را پاره می کند و تحریم های کشورمان را افزایش می دهد قطعا قابل اعتماد نیست .

حجت الاسلام و المسلمین فرجی، خطاب به ترامپ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در پایبندی به تمام تعهدات بین المللی جلوترازهمه عمل کرده است، تصریح کرد: اگر قرار است جنگی پیش نیاید پس آوردن ناوبه خلیج فارس چه توجیهی دارد ؟.

وی با بیان اینکه امریکایی ها دست ازددمنشی و دشمنی با ایران برنمی دارند ، تصریح کرد: اگر قرار است محاکمه ای در دادگاه های بین المللی بشود ایران به خاطر پایبندی به صلح جهانی، در تمام مسائل ازجمله مذاکره ، پیشنهاد، پای بندی به برجام و پیش قراولی در تمام مسائل جلو بوده است .

مدیر حوزه علمیه کاشان، پرونده جنایت امریکا در جاسوسی ، تجاوز، کشتار مسلمانان و کودکان بیگناه را در جهان را چندین جلد کتاب دانست و گفت : خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی ایران با انگیزه اول انقلاب که نه شرقی و نه غربی است جلو رفته است و امروز سرافرازیم که رهبر انقلاب جا پای امام راحل گذاشته است و مذاکره با امریکا را به دلیل خارج شدن از برجام ، دشمنی با مردم و تحریم های ظالمانه به هیچ وجه نمی پذیرد .

وی، با بیان اینکه دشمنان خودشان می دانند اگر جنگی در منطقه صورت بگیرد شروع آن شاید با آنها باشد ولی انتهای جنگ را ایران تعیین خواهد کرد، تصریح کرد : بنا به فرموده مقام معظم رهبری آرمان های انقلاب اسلامی ایران را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم ، ازقدرت ها نمی ترسیم و روی پای خودمان می ایستیم .

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، به وظیفه مهمی که روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در آگاه سازی توطئه های دشمنان دارند اشاره کرد و گفت :روحانیون با استفاده از تربیون های نماز جمعه ، مساجد، رسانه ملی ، دانشگاه ها، کرسی های آزاد اندیشی ، مناسبت های مختلف ،ایام محرم و... در تمام لحظات مردم را نسبت به توطئه های دشمنان و ددمنشی های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تشریح و آگاه نمایند.

مدیرحوزه علمیه کاشان، با تاکید بر اینکه کرسی های آزاداندیشی باید زمینه آگاه سازی جوانان به ددمنشی و جنایات امریکا باشد، گفت : با توجه به اینکه حوزه های علمیه روحانیون مسئولیت بسیار خطیری در مقطع فعلی دارند باید آگاه سازی آنها از توطئه های دشمنان آگاهانه وبا تحلیل های سیاسی سالم و درست باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha