پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت بیان داشتند: یقینا دختران امروز که مادران فردا هستند، نقش بسیار مهم و حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن پیام حضرت  آیت الله علوی گرگانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت  و روز دختر، به شرح زیر است:

"امامزادگان محترم، انوار درخشانی هستند که بر تارک مملکت اسلامی ما می‌درخشد و تجلی بخش نور ولایت هستند، لذا گرامی داشت این ذوات پاک و نورانی میتواند در راه تکامل و سعادت انسان موثر باشد.

یکی از این امامزادگان عزیز که در شهر قم حضور یافته و باعث نورانیست هرچه بیشتر این شهر مقدس شده است، حضرت فاطمه معصومه(س) است.

آن بانوی گرامی، دارای شخصیتی رفیع و والامقام است بطوریکه برخی از ائمه اطهار(ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش اشاراتی از او بر لسان بعضی از ائمه(ع) همانند امام صادق(ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند.

امروز به یمن مقدم دخت حضرت موسی‌بن جعفر به نام روز دختر نامگذاری شده است، اینجانب میلاد پرنور و سرور کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت و روز دختر را به تمامی شیعیان و اراتمندان ائمه اطهار(ع) به ویژه خواهران گرانقدر و ساکنان و مجاوران و زائران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

یقینا دختران امروز که مادران فردا هستند، نقش بسیار مهم و حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند، که با تأسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) و با الگو پذیری از ایشان در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل‌های آینده گام برمی‌دارند.

این بانو و این دختر جوان که تربیت شده‌ی دامان اهل بیت پیغمبر(ص) است، با عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر محبت، معرفت و ولایت در طول این مسیر و فرود آمدن در شهر مقدس قم، موجب شده که این شهر در آن دوره تاریک حکومت جباران، جایگاه والایی پیدا کرده و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.

دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی الرضا پایان می‌یابد، فرصت خوبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت و الگو گرفتن از منش این بزرگواران است".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha