جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقام و منزلت قم و قمی ها به برکت حضرت معصومه (س) است و لذا باید در حفظ و حراست از این جایگاه مهم بیش از پیش کوشید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به همین مناسبت به عنوان روز دختر نیز نامیده شده است، اظهار داشت: این که امام صادق(ع) در آن حدیث معروف فرمودند"قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است"، نشان می دهد که این دیار مقدس و معنوی از چه جایگاه و عظمتی برخوردار است.

وی افزود: عظمت و اهمیت چنین جایگاهی می طلبد که اهل قم که مفتخر به سکونت در چنین شهری هستند، همواره در حراست از معنویت و قداست این شهر مقدس بکوشند و جلوی بروز و ظهور ناهنجاری ها و مفاسد و مسایلی که در شأن چنین شهری نیست را بگیرند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از سویی لازم است دختران عزیز جامعه ما به الگوی والایی چون حضرت معصومه(س) تاسی بجویند که قطعاً در این الگوگیری و التزام عملی به آن، خیر و سعادت دنیا و آخرت نهفته است.

وی با اشاره به این که امام موسی كاظم (ع) هر چند داراي 37 فرزند بودند، اما پس از حضرت رضا(ع) ، فاطمه معصومه(س) در میان دیگر فرزندان ایشان از حیث مقام و مرتبت معنوی و دینی به سان ستارهاي فروزان می درخشند ، ابراز داشت: گرچه مدت زمان حضور این بانوی بزرگوار در شهر قم تنها هفده روز بوده اما آن چه به ویژه از ایشان به یادگار مانده و زبانزد خاص و عام است ، عبادت حضرت است که در بیت النور انجام می شده است.

معاون جامعه مدرسین  همچنین خاطرنشان کرد: بی تردید اگر قم و قمی ها شأن و اعتباری دارند و دیار ما قرین با نعمات و برکات الهی است، به جهت مرقد نورانی بانوی کرامت است و لذا همه ما باید قدردان این جایگاه کم نظیر و بلکه بی نظیر باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha