پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد النور در کنت انگلستان مجوز کفن و دفن گرفت

حوزه/ انجمن فرهنگی اسلامی النور در شهر رویال تانبریج ولز انگلستان مجوز ساخت یک موسسه «کفن و دفن» اسلامی با هزینه ۵۰ هزار یورو را از شورای شهر گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kentlive، انجمن فرهنگی اسلامی شهر رویال تانبریج ولز در کنت انگلستان، مجوز ساخت یک موسسه «کفن و دفن» اسلامی را در نزدیکی مسجد گرفت تا ساکنین مسلمان محلی دیگر مجبور نباشند برای انجام مراسم کفن و دفن اسلامی و تشییع عزیزان از دست رفته، به شهرهای مجاور سفر کنند.

مسجد النور در کنت یکی از مساجد پرجمعیت منطقه محسوب شده، این مسجد درسال 1994 ساخته شده و بیش از 700 – 800 نمازگزار زن و مرد و پیر و جوان در نماز جمعه این مرکز اسلامی شرکت می کنند. این مسجد همچنین به عنوان یک مرکز اجتماعی برای فعالیت های جوانان و همچنین مرکز تجمعات مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالمنیم از خزانه داری انجمن گفت: وضعیت سختی بود. و بسیار برای مسلمین راحت تر است که یک مردشورخانه اسلامی اینجا داشته باشند. شستن مردگان از واجبات دین اسلام است و برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. سردخانه های اطراف چنین امکاناتی را برای ما فراهم نمی کنند و این برای ما مشکل آفرین است.

وی افزود: درست است که می توان در دفن مردگان تاخیر ایجاد کرد اما بهتر است که در 24 ساعت نخست اقدام کرد. مراسم تشییع و کفن و دفن از سنت های مهم ما محسوب می شود و اعضای جامعه در آن شرکت می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha