جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ سفیر ایران در عمان، نامه حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی را که درباره وحدت جهان اسلام بود به مفتی اعظم عمان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سفیر ایران در عمان، نامه حضرت آیت‌الله  سبحانی  را که درباره وحدت جهان اسلام بود به مفتی اعظم عمان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام  محمدرضا نوری‌ شاهرودی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان به همراه سید علی موسوی‌زاده ، رایزن فرهنگی کشورمان با  احمد بن حمد الخلیلی ، مفتی اعظم عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل دفتر مفتی انجام شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات جهان اسلام بحث و تبادل‌نظر کردند. سفیر کشورمان همچنین نامه آیت‌الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید به مفتی اعظم عمان را به وی تحویل داد. در این نامه به موضوع وحدت جهان اسلام و حمایت از ملت مظلوم فلسطین پرداخته‌ شده بود.

سفیر ایران با تشریح آخرین مواضع کشورمان درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به پایداری و‌ مقاومت ملت ایران در برابر منطق زور استکبار پرداخت و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و ثبات در جهان است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت در تهران در آینده نزدیک، از مفتی اعظم عمان و اندیشمندان مطرح این کشور برای حضور در این نشست دعوت کرد.

احمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان نیز در این دیدار به نقش مهم تقریب میان مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضوع برای ما حائز اهمیت است، اما وضعیت جسمی‌ام توان تحرک را از من گرفته، ولی اشتیاق داریم که در این نشست‌ها حضور داشته باشیم که به هر حال یا خود حضور پیدا می‌کنم و یا نمایندگانی را برای حضور در این کنفرانس تعیین خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha