شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شست‌ اعتاب مقدس و بقاع متبرکه

حوزه/ مدیر مرکز بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به تصویب ۴۰ طرح و ۱۰۳ مصوبه در نشست‌های اعتاب و بقاع متبرکه گفت: همه عتبات مقدس در برنامه‌ریزی و تصویب و اجرای این طرح‌ها سهیم بودند و هر آستانی وظیفه مشخصی در اجرای این طرح‌ها داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی صبح امروز در سومین اجلاسیه اعتاب مقدس و بقاع متبرکه کشور که در سالن دارالضیافت حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اعلام عدم آمادگی عتبات عراق برای عدم حضور در این اجلاسیه تصریح کرد: ما همواره در راستای توسعه و تعمیق روابط با آستان‌های مقدس عراق گام برداشته و حضور نمایندگان اعتاب در این جلسه نیز نمونه‌ای از این ارتباط و همکاری است. امیدواریم در سایر موضوعات شاهد توسعه تعاملات باشیم تا فرصت حضور آن‌ها در یک اتحادیه فراهم شود.

وی با اشاره به تصویب ۴۰ طرح و ۱۰۳ مصوبه در نشست‌های اعتاب و بقاع متبرکه گفت: همه عتبات مقدس در برنامه‌ریزی و تصویب و اجرای این طرح‌ها سهیم بودند و هر آستانی وظیفه مشخصی در اجرای این طرح‌ها داشته است.

مدیر مرکز بین الملل آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله جدیدی ورود پیدا کرده‌ایم و برنامه‌ریزی ما می‌تواند با توجه به مسائل ملی و نظام انجام گیرد قطعا نیاز به تغییر در ساختار، فرآیندها و برنامه‌ها داریم که این موضوع به تدریج در حال انجام است تا هیچ افت و رکودی در حرکت ما ایجاد نشود.

وی تصویب طرح‌های راهبردی در این جلسات را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این طرح‌ها به طرح‌های کاربردی منجر شده و اجرایی خواهد شد به همین علت این جلسه برای نمایندگان آستان های مقدس بسیار حیاتی و مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی ادامه داد: مساله مهم برای اتحادیه، ضمانت اجرایی طرح‌هاست تا تولیت‌ها تصمیم گرفته و در ساختار آستان‌ها و فرآیند اجرا و تصویب طرح‌ها و بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد.

وی از ۲۰ طرح مصوب در حوزه فعالیت‌های قرآنی یاد کرد و گفت: این طرح‌ها سبب هم‌افزایی گسترده‌ای میان آستان‌ها می‌شود و اجرای آن‌ها سرمایه بزرگی در کشور به شمار می‌آید. بسیاری از اهدافی که در اساسنامه‌ها مطرح است توسط همین طرح‌ها پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  موحدی بیان کرد: عدم قرار دادن بودجه سبب بروز مشکلاتی در اجرای طرح‌ها می‌شود. مراحل اجرایی باید در آستان‌ها مورد توجه قرار گیرد و هر آستانی به متقضای وضع خود باید قدمی در ضمانت اجرای طرح‌ها بردارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha