جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: طهارت، تزکیه و خانواده از مبانی مهم حیات طیبه است و همه فضیلت‌های انسانی بر اساس این اصول مهم استوار است و ریشه این موارد، حیا و عفاف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و امام جمعه موقت تهران، در جمع دانش‌‌آموزان قرارگاه ملی دختران درباره موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: مسأله حجاب تنها یک پوشش نیست بلکه یک امر اساسی، جدی و سرنوشت ساز برای نهضت اسلامی است.

وی تصریح کرد: طهارت، تزکیه و خانواده از مبانی مهم حیات طیبه است و همه فضیلت‌های انسانی بر اساس این اصول مهم استوار است و ریشه این موارد، حیا و عفاف است.

امام جمعه موقت تهران افزود: حجاب، پرچم هویت اسلامی و انقلابی است که بر اساس عفاف شکل می‌گیرد و بنیان اصلی و اساسی این موارد، حیا است.

وی خاطرنشان کرد: آیا می‌شود راجع به تمدن اسلامی صحبت کرد اما مسأله حیا و عفاف جزو مسائل فرعی باشد؟ یکی از مهم‌ترین اصول تمدن اسلامی موضوع حیا، عفاف و حجاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: خواهش من از دختران به ویژه انجمن اسلامی این است که نقش این عنصر اساسی (حیا،عفاف و حجاب) را با یک نگاه متفاوت مورد مطالعه قرار دهند و به این موضوع به عنوان یکی از ارکان اصلی ساخت تمدن اسلامی نگاه کنید.

وی افزود: ما با یک رفتارهای غیر قابل تحملی در زمینه پوشش و حیا مواجه هستیم و این نشانه کم کاری‌های ما و پرکاری دشمن است البته نمی‌گوییم کاری انجام نشده بلکه کم کاری هایی در این خصوص شده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با وضعیت موجود در جامعه نیاز به یک مقاومت ملی و فراگیر است و هسته‌های این حرکت جوانان هستند و همه باید به میدان بیایند و حضور دختران در این زمینه مورد تأکید بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha