پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی نمازجمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در حالی که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های فراوانی گذشته است، عده ای دچار تزلزل شده و به جای مقابله با دشمن در برابر نظام ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم اعزام ۱۱۴ حافظ کل قرآن کریم به سفر زیارتی عتبات عالیات با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در مهدیه مشهد مقدس برگزار شد.

آیت الله احمد علم الهدی در ابتدای این مراسم‌ با بیان اینکه خداوند متعال در خصوص جنگ احزاب دو تصویر یکی تصویر منافقین و دیگری تصویر مومنین را تبیین می کند؛ اظهار داشت: خداوند در این آیه این نکته را تصریح می کند که جنگ احزاب مربوط به آن روز نبوده است و خداوند در شرایط مختلف مومنین را مورد آزمایش قرار می دهد تا میزان وابستگی خود به خدا برایشان مشخص شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انسان با حوادث مختلفی در زندگی خود از جمله حوادث طبیعی، حوادث اجتماعی و اتفاقاتی که حول بندگی خدا است مواجه می شود؛ گفت: وقتی انسان ها در حوادث مثل جنگ قرار می گیرند دو دسته می شوند عده ای دچار تزلزل در دین و عده ای در راه  دفاع از دین ثابت قدم می شوند.

وی بیان کرد: اکنون نیز در حالی که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های فراوانی گذشته است، عده ای دچار تزلزل شده و به جای مقابله با دشمن در مقابل نظام ایستاده اند.

تربیت بیش از ۱۰۰ هزار حافظ قران کریم از سال ۹۱ تاکنون

در ادامه حجت الاسلام محمد احمدزاده بیان کرد: در سال ۹۶ آزمون سراسری حفظ قران کریم در سراسر کشور برگزار شد و در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در سال ۹۷ تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ قران کریم به بیش از ۲۰ هزار نفر در استان برای اجزای مختلف قران رسید که ۱۰ درصد شرکت کنندگان کل کشور را تشکیل داده بود.

وی اظهار داشت: این حرکت از سال ۹۱ بعد از  فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قران کریم شروع شد و از سال ۹۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر حافظ اجزای مختلف قران کریم در خراسان رضوی پرورش یافته اند.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: از این ۲۰ هزار نفر بیش از ۵۰۰ نفر برای حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند  که در سال گذشته تعداد ۱۲۲ حافظ حائز نمره قبولی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اعزام ۱۱۴ نفر از حافظان کل قرآن کریم به عتبات عالیات تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ نفر برادر و ۸۷ خواهر هستند که هر کدام از این افراد دارای ویژگی‌های خاصی هستند که این ویژگی‌ها ثمره انقلاب قرآنی و اسلامی ما است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کوچکترین حافظ کل قرآن کریم در بخش خواهران متولد سال ۸۹ و کوچکترین حافظ کل قرلن کریم در بخش برادران متولد سال ۸۸ است.

گفتنی است، حافظان قرآن کریم از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه به زیارت عتبات عالیات اعزم می شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha