چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 497921
۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
تودیع و معارفه

حوزه/ مراسم معارفه مدیر جدید جامعه المصطفی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، ظهر امروز در جامعه الحسین(ع) مشهد از ۱۸سال مدیریت حجت الاسلام مهدوی مهر تقدیر و حکم حجت الاسلام صالح، مدیر جدید این مجموعه توسط جانشین جامعه المصطفی اهدا شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مروارید با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) پیرامون نشر معارف الهی و ضمن یادآوری فعالیت های مستمر و اثرگذار حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: اهدا و حکم نمایندگی جامعه المصطفی در شامات، نشان از خدمات ارزشمند این استاد حوزه است.

وی افزود: کارنامه حجت الاسلام مهدوی مهر نشان داده که می تواند در بالاترین سطح، به گسترش دین و مبارزه با دشمنان اسلام بپردازد.

همچنین، رضا خوراکیان، مسئول دفتر تولیت آستان قدس رضوی و مدیر  موسسه فرهنگی قدس، ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر، او را معلم خود خطاب کرد و افزود: جامعه المصطفی به خاطر همجواری با امام رضا(ع) از ظرفیت خاصی در خراسان بلکه در کشور برخوردار است و مدیر سابق این مجموعه از این توان بی پایان در این سال ها برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) بهره برده است.

خوراکیان افزود: آستان قدس رضوی توانست در سال های اخیر با همکاری و حمایت جامعه المصطفی و ایجاد راه های ارتباطی با خارج از کشور، بسیاری از کتاب های خود را در کشورهای مختلف توزیع کند.

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس صابری یکی از نیکوکاران عضو انجمن جامعه المصطفی مشهد، از فعالیت های مدیر سابق این مجموعه تقدیر کرد و افزود:جامعه المصطفی توانایی و ظرفیت این را دارد که در همه جهان پیام امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را برساند.

صابری فرد که خانه خود را برای فعالیت های جامعه المصطفی وقف کرده است، گفت: در دورترین نقاط قاره آفریقا شاهد حضور طلاب جامعه المصطفی بودم ،که به تبلیغ دین اسلام و فرهنگ تشیع می پرداختند.

وی ادامه داد: امروز یکی از موثرترین نهادها، مراکز و افرادی که بتوانند در سرنوشت اسلام در دنیا اثر گذار باشند، فارغ التحصیلان المصطفی هستند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام قادری، مسئول آموزش برادران از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر تقدیر و ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام صالح، مدیر جدید این مجموعه در گسترش معارف اهل البیت(ع) بیش از گذشته موفق باشد.

همچنین آیت الله ساجدی، امام جمعه سابق نیوجرسی آمریکا در گذشته فعالیت داشت، از همکاری جامعه المصطفی در تربیت نیروهای حوزوی و انقلابی به خصوص در کشور افغانستان تقدیر کرد.

وی افرود: جامعه المصطفی در تعلیم و تربیت طلبه تبعیض قائل نشده است و امروز بسیاری از طلاب افغانستانی در کشور خود و سایر کشورهای دنیا به تبلیغ معارف دین اسلام می پردازند.

انتهای پیا/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha