جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ عربي بودن قرآن به جهت آن است كه اين زبان آن چنان وسيع است كه مي‎تواند ترجمان لسان وحي باشد و مفاهيم و ريزه‎كاري هاي سخنان خدا را بازگو كند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پاسخ به شبهات از وظایف مراکز حوزوی و دینی است که این خبرگزاری در شماره های گوناگون به ارائه برخی از شبهات قرآنی و پاسخ های آن، برگرفته از «درگاه اینترنتی مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن» خواهد پرداخت.

 

- سؤال

چرا قرآن به زبان عربی نازل گردید؟

 

- پاسخ

عربي بودن قرآن به جهت آن است كه اين زبان آن چنان وسيع است كه ميتواند ترجمان لسان وحي باشد و مفاهيم و ريزهكاري هاي سخنان خدا را بازگو كند.

علاوه براين، مسلم است كه اسلام از جزيرة عربستان كه يك كانون تاريكي پر از فساد و توحش و بربريت بود، طلوع كرد، پس در درجة اوّل ميبايست مردم آن سامان را گردخود جمع كند، پس بايد آن چنان گويا و روشن باشد كه آن افراد بيسواد و دور ازعلم و دانش را تعليم دهد و در پرتو تعليماتش آنان را دگرگون سازد تا يك هستة اصلي براي نفوذ اين آئين در ساير مناطق جهان بهوجود آورد.

 

به هرحال تعبير به «عربي بودن» كه در ده مورد از قرآن تكرار شده، پاسخي است به آنها كه پيامبر را متهم ميكردند كه او اين آيات را از يك فرد عجمي آموخته و محتواي قرآن يك فكر وارداتي است و از نهاد وحي نجوشيده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهراحیدری ابهری IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    بسیار عالی ومفید بود