جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن بیات

حوزه/ مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه های علمیه، گفت: خدمت به طلاب و حوزه های علمیه یعنی خدمت به دین الهی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن بیات، مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان، در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و سابق این مرکز، با اشاره به جایگاه رفیع حوزه ها، گفت: حوزه ها از یک جایگاه رفیع و بلندی برخوردار هستند که این امر مهم از فرمایشات امام صادق (ع) نسبت به زراره قابل استنباط است.

وی در ادامه با اشاره به زحمات گسترده علما در قرون متمادی، خاطر نشان کرد: در همه اعصار و قرون بعد از اهل بیت (ع) علما محافظان این دین و آیین بوده و تا ظهور آخرین سلاله این خاندان نیز همین روش ادامه خواهد داشت.

مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان در ادامه وظیفه حوزویان را بسیار سنگین خواند و اظهار داشت: وظیفه حوزویان بسیار سنگین است؛ چرا که همان وظیفه هدایت و ارشاد انبیاء بوده و مردم را مانند آن بزرگواران به سوی خداوند متعال رهنمون می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بیات در ادامه تاکید کرد: کار تربیت افراد جامعه کار یک روز و دو روز نیست، بلکه بسیار زمان بر بوده و مدت زمان زیادی می طلبد تا مردم را به سر منزل مقصود هدایت برساند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه های علمیه، گفت: خدمت به طلاب و حوزه های علمیه یعنی خدمت به دین الهی؛ چرا که از نظر بنده مدارس علمیه متعلق به خود خداوند بوده و در آن افرادی تربیت می شوند که مردم را به سوی توحید دعوت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha