پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست صمیمی آیت الله اعرافی با استعدادهای برتر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت توجه حوزه های علمیه در استان ها به دوره های تابستانه گفت: دوره های تابستانی از ۲ - ۳ هزار شرکت کننده به حدود ۱۹ هزار نفر شرکت کننده رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه پنجشنبه در جلسه با مدیران مدارس علمیه زنجان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: امروز علی رغم همه کمبودها برنامه‌های کلان حوزه مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید است لذا باید سختی‌ها را تحمل کرد و گره‌ها را گشود این مسئله از وظائف حوزه انقلابی است.

وی ادامه داد: باید مجاهدانه تلاش کرد و از خدای متعال بخواهیم ما را در مسیر تربیت طلاب انقلابی کمک کنند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: مدیران مدارس علمیه همه برنامه ها را به صورت جامع و متوازن ببینند تا بتوانند به رسالت خود عمل کند.

وی ادامه داد: مدیری موفق است که مبانی و رویکرد تئوری و استراتژی داشته باشد و امور را به درستی تفویض کند و واسپاری نماید البته چشم تیزبین نظارتی هم باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: مدیر مدرسه علمیه باید الگوی رفتاری طلبه باشد و سبک زندگی طلبه را بسازد چرا که شأن او بسیار جایگاه بالایی دارد و باید متناسب با این شأن رفتار کند و شأن استادی خود را حفظ کند تا الگوی عملی و رفتاری طلاب باشد.

وی بر ضرورت دانش افزایی اساتید تاکید کرد و افزود: اساتید در کنار تدریس الگوی تربیتی هم باشند و توجه خاصی به این مهم داشته باشند و اطلاعات علمی خود را به روز کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به آمار ۱۴۰۰ مسجد و بیش از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در استان زنجان اظهار کرد: حوزه باید پاسخگوی نیازهای مردم به ویژه نسل جوان باشد البته این کار نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: شکل گیری و رسمیت یافتن درس خارج در استان ها از سیاست‌های مدیریت حوزه های علمیه است لذا حوزه علمیه زنجان این مسئله را پیگیری کند، همچنین برای فعال‌سازی رشته‌های تخصصی در استان برنامه‌ریزی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضروت دوره های تابستانه گفت: دوره های تابستانی از ۲ - ۳ هزار شرکت کننده به حدود ۱۹ هزار نفر شرکت کننده رسیده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: راه اندازی شعبات انجمن های علمی حوزوی در استان ها در حال انجام است لذا حوزه علمیه زنجان نسبت به تاسیس این انجام ها برنامه ریزی داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان بر ضرورت توجه به ادبیات، قرآن و فعالیت‌های پژوهشی طلاب در مدارس علمیه تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha